اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار سیستان و بلوچستان مطرح کرد

سیستان‌و‌بلوچستان خاکریز مقابله با وبا در کشور است/جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان با ضروری خواندن تشدید کنترل مرز‌ها برای جلوگیری از ورود اتباع غیر مجاز گفت: سیستان‌و‌بلوچستان خاکریز مقابله با وبا در کشور است.

سیستان‌و‌بلوچستان خاکریز مقابله با وبا در کشور است/جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حامد‌علی مبارکی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در استانداری سیستان‌وبلوچستان اظهار داشت: اهمیت سلامت جامعه از همه موارد دیگر مهم‌تر و ارزشمند‌تر است.

وی سیستان و بلوچستان را خاکریز مواجهه با بیماری وبا عنوان کرد و افزود: نه‌تنها این بیماری سیستان و بلوچستان را تحت ‌تاثیر قرار می‌دهد بلکه کل کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد، تا آنجایی که امکانات استان و کشور وجود دارد برای مقابله با این بیماری تلاش خواهیم کرد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی سیستان و بلوچستان با اعلام ضرورت تشدید کنترل مرز‌های خارجی برای جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز به داخل کشور، گفت: در همه مرز‌هایی که احساس می‌شود اتباع بیگانه ورود پیدا می‌کنند قرنطینه پزشکی ایجاد شود تا از آلودگی بیشتر استان جلوگیری شود.

مبارکی در ادامه با بیان اینکه اکیپ‌های بهداشتی درمانی سیار نیز تشکیل و از جمعیت هلال احمر استان هم بهره‌برداری شود، بیان کرد: اطلاع‌رسانی به موقع نیز می‌تواند از شیوع این بیماری بکاهد، مردم باید از نحوه پیشگیری و کنترل این بیماری آگاهی‌ کافی را داشته باشند.

وی همچنین اساسی‌ترین مشکل جاری را بارندگی‌های اخیر و گرمای هوا در گسترش التور عنوان کرد و گفت:‌ باید آب سالم و بهداشتی در اختیار روستاییان استان قرار گیرد، هر چه بتوانیم از بیمارستان‌های سیار استفاده کنیم، حتی بیمارستان‌های سپاه نیز می‌توانند کمک حال ما باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان بر تغذیه سالم غذایی و رعایت بهداشت فردی تاکید کرد و افزود: مردم مدتی از سبزیجات استفاده نکنند، در شست‌و‌شوی مواد غذایی به ویژه میوه‌‌جات نیز دقت کافی داشته باشند.

انتهای پیام/‌75008‌/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول