اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از حال و هوای راین در آستانه ورود یک شهید

قلب راین برای دیدار با شهید گمنام بی‌تاب است

قلب شهر مذهبی و شهیدپرور راین برای دیدار با نخستین شهید گمنام این دیار بی‌تاب شده است.

قلب راین برای دیدار با شهید گمنام بی‌تاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، قلب شهر مذهبی و شهیدپرور راین برای دیدار با نخستین شهید گمنام این دیار بی‌تاب شده است و لحظه‌شماری می‌کند.

شهید گمنام فرزند سرافراز راینی‌ها می‌شود

این روزها مردم شهر راین حال و هوای عجیبی دارند، آنها پس از سال‌ها انتظار بعد از ظهر فردا چهارم مهر ماه به استقبال یک شهید گمنام دوران دفاع مقدس می‌روند.

راین در فاصله 100 کیلومتری از مرکز استان کرمان قرار دارد و مردم این خطه با توجه به جمعیت راین تعداد قابل توجهی شهید را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده‌اند.

شهر راین آب و هوای خوشی دارد و مدفن سه امامزاده جلیل‌القدر است و مردم این خطه از سال‌ها قبل برای میزبانی از شهید گمنام در تلاش بودند تا اینکه چند روز قبل اعلام شد یکی از دو شهید گمنامی که در هفته دفاع مقدس به استان کرمان می‌آیند در شهر راین آرام می‌گیرد.

فردا پیکر مطهر شهید گمنام 20 ساله عملیات والفجر هشت که در منطقه عملیاتی فاو تفحص شده است به راین وارد می‌شود تا راینی‌ها برای همیشه برایش پدری و مادری کنند و خواهر و برادرش باشند.

شنیدن خبر حضور شهید گمنام در راین موجی از نشاط و شادی را در دل مردم، مسئولان و جوانان این شهر ایجاد کرد و حالا راینی‌ها در تلاش هستند تا میزبان شایسته‌ای برای شهید والامقام دوران دفاع مقدس باشند.

مداحان برای شهید گمنام سنگ‌تمام می‌گذارند

مردم برای استقبال از شهید گمنام ایستگاه‌های صلواتی در مسیر تشییع این شهید عزیز برپا کرده‌اند و مداحان راینی هم می‌خواهند در مسیر برای فرزند رشید ایران اسلامی سنگ تمام بگذارند.

آموزش و پرورش هم دانش‌آموزان و فرهنگیان را برای حضور باشکوه در مراسم استقبال از شهید گمنام آماده کرده است و شهرداری و شورای شهر هم از چند هفته پیش در حال آماده‌سازی تپه نورالشهدا هستند.

دانشگاه پیام نور، بخشداری و دیگر نهادها هم برای برگزاری هر چه باشکوه این مراسم با دفتر امام جمعه همکاری دارند که محور اصلی برنامه‌های تشییع و تدفین شهید گمنام است.

شهید گمنام در پیشانی راین آرام می‌گیرد

امام جمعه راین به خبرنگار فارس گفت: تپه نورالشهدا در ابتدای ورودی شهر راین به عنوان گلزار شهید گمنام در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام حمید اسماعیل‌زاده اظهار داشت:شهر راین روز چهارشنبه سوم مهر ماه میزبان پیکر پاک شهید گمنام دوران دفاع مقدس است و در شامگاه این روز آیین شب وداع با شهید در محل مسجد جامع راین برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: آیین تشییع پیکر پاک این شهید گمنام از ساعت 9 صبح روز پنجشنبه چهارم مهر ماه آغاز می‌شود و این شهید تا قبل از اذان ظهر در تپه نورالشهدا در پیشانی شهر راین واقع در ابتدای ورودی شهر به خاک سپرده می‌شود.

اسماعیل‌زاده با اشاره به اینکه تپه ورودی شهر راین به مناسبت حضور این شهید گمنام با عنوان تپه نورالشهدا نامگذاری شد، تصریح کرد: علت انتخاب این تپه برای دفن شهید گمنام در واقع قرار گرفتن فرهنگ ایثار و شهادت در پیشانی شهر راین است.

به گزارش فارس از عموم مردم دعوت شده است تا ساعت 15 عصر فردا چهارم مهر ماه در مراسم استقبال از شهید گمنام حضور یابند.

==============

گزارش از مهسا حقانیت

==============

انتهای پیام/80019/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول