اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان خبر داد

تدفین ۴۳ شهید گمنام در سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان گفت: در 13 نقطه از سیستان و بلوچستان، 43 شهید گمنام تدفین شده‌اند.

تدفین ۴۳ شهید گمنام در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حمزه دهقان صبح امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان ادامه داد: به منظور بصیرت افزایی عموم جامعه، سردرب مدارس، ادارات و سازمان‎ها، بنر گرامیداشت این روز نصب خواهد داشت.

این مسئول بیان کرد: نمایشگاه‌های فرهنگی هفته دفاع مقدس در سطح مدارس و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی اذعان داشت: گردهمایی رزمندگان 8 سال دفاع مقدس در روز 6 مهرماه امسال در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

دهقان افزود: در روز سی و یکم شهریور ماه، برگزاری رژه نیروهای مسلح مهم‌ترین برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.در روز دوم همزمان با بازگشایی مدارس نواختن زنگ مقاومت در مدارس و دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

برگزاری 50 یادواره شهدا در سیستان و بلوچستان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در سطح سیستان و بلوچستان، در هفته دفاع مقدس، 50 یادواره شهدا برگزار خواهد شد.

این مسئول از برگزاری تعداد پنج همایش زن و دفاع مقدس در پنج شهرستان سیستان و بلوچستان خبر داد.

وی ادامه داد: دانشگاه سیستان و بلوچستان در هفته دفاع مقدس از تعداد 150 نفر از رزمندگان و ایثارگران شاغل در این دانشگاه طی مراسمی قدردانی می‌کند.

دهقان افزود: اجرا و بازسازی عملیات کربلای 5 در دانشگاه زابل از مهم‌ترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس است، این برنامه از روز نخست هفته دفاع مقدس آغاز و تا 6 مهر ماه در دانشگاه زابل در نوبت عصر و شب برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم صحنه شهادت شهید میرحسینی و شهید عالی از شهدای سیستان و بلوچستان در عملیات کربلای 5 به نمایش گذاشته می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه فرهنگی در حاشیه مکان برگزاری و بازخوانی عملیات کربلای 5 در دانشگاه زابل از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

دهقان اذعان داشت: استقبال و تشییع پیکر دو شهید گمنام در شهرستان دلگان از دیگر برنامه‎های هفته دفاع مقدس است.

تشییع پیکر دو شهید گمنام در سیستان و بلوچستان

وی اضافه کرد: روز دوم مهر ما پیکر این شهدا را با پرواز مستقیم به شهرستان ایرانشهر منتقل و به مدت 24 ساعت برای برگزاری برنامه‌های ویژه در شهرستان ایرانشهر قرار داشته و روز سوم مهرماه پیکر شهدا به شهرستان دلگان برای وداع و خاک سپاری منتقل می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون در 13 نقطه از استان 43 شهید گمنام تدفین و خاکسپاری شده‌اند که با وجود این دو شهید گمنام این ارقام 14 نقطه و 45 شهید گمنام در سطح استان خواهد بود.

وی آثار معنوی تشییع و خاکسپاری پیکر شهدا در سطح کشور را بسیار زیاد عنوان کرد و افزود: این حرکت یک حماسه فرهنگی تبلیغی است که نکات مثبت و برکات فراوانی در پی داشته و سبب افزایش انس و توسل مردم با شهدا شده است.

انتهای پیام/75004/خ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول