اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگ کننده سپاه استان قم:

شکوفایی ایران نتیجه فرهنگ دفاع مقدس است/ تفکر بسیج عامل مصون ماندن انقلاب

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم گفت: عامل اصلی شکوفایی استعدادها و پیشرفت‌های کنونی جمهوری اسلامی تمسک جستن به فرهنگ دفاع مقدس است.

شکوفایی ایران نتیجه فرهنگ دفاع مقدس است/ تفکر بسیج عامل مصون ماندن انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، رضا فقیهی اظهار کرد: دفاع مقدس آثاری را بر جای گذاشت که تا سال‌ها باقی خواهند ماند.

وی افزود: روزگاری بود که جوانان ایرانی و خاورمیانه خود را ملزم به وابستگی به غرب می‌دانستند اما دفاع مقدس خودکفایی و اتکا به خود را در میان ملت‌های مظلوم و اسلامی بیدار ساخت و این امر موجب شد استعدادهای جوانان مسلمان شکوفا شوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم ابعاد آثار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: شکوفایی استعدادهای جوانان ما در همه زمینه‌ها سبب شد که به این حد از پیشرفت دست یابیم.

وی ادامه داد: ایران در زمان جنگ کشوری مظلوم بود که در مقابل تمام دنیا ایستادگی می‌کرد؛ دشمن از تمام ابزارهای مادی استفاده می‌کرد و در مقابل رزمندگان اسلام، با توکل بر خداوند و توسل به اهل بیت(ع) و نیز تمسک به احکام اسلامی و پیروی از ولایت فقیه و رهبری در مقابل همه دنیای آنها مقاومت کردند.

فقیهی تفکر بسیجی و فرهنگ بسیج در زمان جنگ و پس از آن را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: مردم ایران هشت سال تمام با این فرهنگ و اندیشه زندگی کردند و این نوع تفکر در میان ملت نهادینه شد؛ پایان جنگ و پذیرش قطعنامه هم مدال افتخاری بر سینه مردم بود زیرا آنها تا پایان پای ارزش‌های اسلامی و انقلابی ایستادند و از رهبر خود پیروی کردند.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان اینکه دشمن پس از اینکه دریافت، امکانات نیروهای ایرانی به اتمام رسیده است جری‌تر شد و حملات خود را از سر گرفت، گفت: با این حال مردم ایران باز هم در مقابل آنها ایستادند و نگذاشتند عملیات‌های آنان به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل سوم انقلاب هم انتقال یافته است، خاطرنشان کرد: پس از رحلت امام خمینی(ره) برخی گمان می‌کردند انقلاب به انتها رسیده اما انتخاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به رهبری و ولایت فقیه سبب شد تمام مردم حول محور ایشان همان پیروی از امام را متجلی کنند.

فقیهی شبیخون و ناتوی فرهنگی را نوع دیگری از جنگ علیه ملت ایران دانست و بیان داشت: ملت ایران دریافته‌اند که تنها راه مقابله با حربه‌های مختلف دشمنان تمسک جستن به تفکر و فرهنگ دفاع مقدس است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم فتنه 88 را مورد توجه قرار داد و افزود: در آن سال هم تمام دشمنان داخلی و خارجی به دنبال براندازی نظام اسلامی بودند اما تفکر بسیجی در نطفه این حرکت را خفه کرد و نظام اسلامی قوی‌تر از گذشته به حرکت خود ادامه داد.

انتهای پیام/2258/ح/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول