اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

دوره 8 ساله دفاع مقدس پشتوانه‌ای آکنده از ایثار

دوره هشت ساله دفاع مقدس پشتوانه‌ای آکنده از ایثار، شهامت، ایمان و حماسه برای جمهوری اسلامی ایران بوده و بزرگداشت هر چه باشکوه‌تر هفته دفاع مقدس اقتدار ایران اسلامی را تضمین می‌کند.

دوره 8 ساله دفاع مقدس پشتوانه‌ای آکنده از ایثار

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، امروز ملت بزرگ ایران اسلامی به واسطه پایبندی به ارزش‌های شریف انسانی توانسته هویت و عزت خود را در ژرفای تاریخ بشریت به اثبات برساند و فرهنگ انسانی و اسلامی خود را در مقابل انواع تهاجمات فرهنگی، نظامی و ... حفظ کند.

نسل‌های آینده حق دارند دشمنان خود را بشناسند و در ضمیر تاریخی خود احساس تنفر نسبت به دشمنان کشور خود و تمام کسانی داشته باشند که در سخت‌ترین شرایط می‌خواستند موجودیت ملت مسلمان ایران اسلامی را به مخاطره اندازند.

در دوران هشت سال جوانان غیور ایران اسلامی جانانه در مقابل دشمنان ایستادند و از مرز و بوم خود دفاع کردند امروز نیز جوانان در مصاف با تهدیدات عملی احتمالی دشمنان هرگونه تعرض و تجاوز به میهن اسلامی را با پاسخ قاطع، سریع و کوبنده جواب داده و عاقبت غیر قابل تصوری را برای آنان رقم خواهند زد.

هشت سال دفاع مقدس آزمون عینی اندیشه‏ امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر کارا بودن مفاهیم فرهنگی و ارزش‏های اخلاقی بوده و مکتب اسلام را به عنوان مظهر ارزش‌های اخلاقی و اسلامی به جهان عرضه کرده است.

بزرگداشت هفته دفاع مقدس تنها به عنوان یک بزرگداشت برای یادآوری خاطرات مربوط به دو دهه گذشته نبود بلکه اکنون به شالوده اساسی نظام کشور تبدیل شده است.

هر بار که دفاع از ارزش‌های دینی، ملی، انسانی به میان می‌آید همه آحاد ملت ایران اعم از زن و مرد، پیر و جوان رو به جانب میدان کارزار نهاده و به مقابله برمی‌خیزند و هر فردی به سهم خود دین خویش را ادا می‌کند.

باید ارزش‌های دفاع مقدس و ایثارگری شهیدان برای نسل آینده تبیین شود و یاد و خاطره شهیدان و ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس همواره در یاد مردم زنده نگه داشته شود.

ایثار و فداکاری از حس وطن خواهی و عشق به آموزه‌های دینی سرچشمه گرفته که نمونه آن را در هیچ کشوری نمی‌توان یافت.

صلابت ایران اسلامی ثمره مجاهدت‌های رزمندگان اسلام است

مدیرکل حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: رزمندگان و مجاهدان سرافراز اسلام در یک مقطعی از تاریخ اسلام با الگو قرار دادن حضرات معصومین (ع) توانستند به قله‌های عزت و سربلندی برسند و نمونه آن بسیجیان، پاسداران، همه شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستند.

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: ملت ایران اسلامی در هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای دلاور و مردان جبهه‌های حق علیه باطل را گرامی داشته که با ایثار و جانفشانی آنان امروز ایران اسلامی سربلند است.

قهرمانی افزود: امروز به برکت مجاهدت‌های رزمندگان اسلام رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران با صلابت و شجاعت تمام از مرزهای ایران اسلامی و عقاید این کشور دفاع می‌کند.

وی تصریح کرد: همه شهیدان، رزمندگان و بسیجیان به حضرات معصومین اقتدا کردند و در زندگی خود امام حسین (ع) را به عنوان الگو قرار دادند و با لبیک گفتن به نایب امام زمان (عج) در میادین نبرد با مستکبران عالم حضور یافتند و با نثار جان خود حریت، استقلال و سربلندی را به این مرز و بوم هدیه کردند.

قهرمانی با بیان اینکه امروز دولتمردان نظام اسلامی به برکت حماسه هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت مجاهدان راه الله سربلندانه از حقوق ملت سرافراز ایران در عرصه‌های بین المللی دفاع می‌کنند، ابراز داشت: توسعه، امنیت و پیشرفت کشور مدیون مجاهدت رزمندگان اسلام است.

امام جمعه میاندوآب ادامه داد: باید یاد و خاطره شهیدان را گرامی داشته و با ترتیب دادن جلسات از آنان تقدیر و تجلیل کنیم و همه جوانان کشور بدانند عزت و استقلال کشور مدیون مجاهدت این عزیزان بوده و هست.

قهرمانی اذعان داشت: باید یاد و خاطره شهیدان همچنان در یاد ملت ایران زنده بماند تا کشور ایران اسلامی همچنان در بلندای تاریخ و اقتدار و سربلندی گام بردارد و کشور ایران اسلامی به عنوان کشور امام زمان (عج)، اسلام و قرآن در جهان درخشش و نورافشانی کند.

وی یادآور شد: ارزش‌های دفاع مقدس سرمایه‌های عظیم و دستاوردهای دفاع مقدس بوده و باید با برخورد مناسب از سوی برنامه‌ریزان فرهنگی و شرکت فعالانه در جریان اشاعه فرهنگی همراه شود.

امنیت و پیشرفت فعلی کشور ایران اسلامی حاصل خون شهدا است

فرماندار بوکان گفت: هشت سال دفاع مقدس سبب تثبیت نظام جمهوری اسلامی ایران شد و این امنیت و پیشرفت فعلی کشورمان حاصل خون شهدا و جانفشانی رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

حسن عباسی تقویت اعتماد به نفس و خود باوری را از برکات مهم دفاع مقدس عنوان کرد و اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس سبب تثبیت نظام اسلامی شد و این امنیت و پیشرفت فعلی کشورمان حاصل خون شهدا و جانفشانی رزمندگان در دوران دفاع مقدس است.

وی ابراز داشت: هفته دفاع مقدس هفته بیان ایثار و فداکاری‌های رزمندگان ایران اسلامی و بزرگداشت یاد و خاطره هشت سال دفاع جانانه ملت ایران است.

عباسی خاطرنشان کرد: ارتش رژیم بعث عراق با پشتیبانی آمریکای جهانخوار و کشورهای اروپایی و برخی کشورهای منطقه به ایران اسلامی لشکرکشی کرده و جنگ ناخواسته‌ای را به مردم ایران تحمیل کرد.

وی افزود: ایرانیان غیور و شرافتمند هشت سال دفاع کردند و رشادت‌ها، شجاعت‌ها و ایثارگری‌های این ملت در طول تاریخ ماندگار خواهد بود و الگویی برای آزادی خواهان جهان بوده و نسل‌های آینده از آن کسب تجربه خواهند کرد.

وی اذعان داشت: از برکات مهم دفاع مقدس تقویت اعتماد به نفس و خود باوری است و از نتایج دفاع مقدس اداره کشور با تکیه بر توانمندی‌های خود بود.

عباسی تصریح کرد: از افتخارات دوران دفاع مقدس این بود که برخلاف جنگ‌های قبلی ایران با متجاوزان، حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی از دست نرفت و دفاع ملت ایران به معنای واقعی کلمه مقدس بود.

فرماندار بوکان خاطرنشان کرد: در جریان هشت سال دفاع مقدس کمبودها سبب پیدا کردن فرصتی برای رشد صنایع و واحدهای تولیدی کشور شد.

عباسی ادامه داد: امروز رزمندگان دوران دفاع مقدس با کسب روحیه خودباوری، برای رفع نیازهای روزمره جامعه به ابتکاراتی دست زدند که سبب شد شعار نیاز ایرانی باید به دست ایرانی برطرف گردد به واقعیت تبدیل گردید.

وی تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی‌های مناسب و متنوع در بزرگداشت هفته دفاع مقدس انجام شود تا قدردان آسایش و امنیت کنونی ایران اسلامی باشیم.

عباسی با بیان اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دو روز گذشته با شکوه هر چه بیشتر در بوکان برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری شب شعر، دیدار با ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری مسابقات تیراندازی برای ادارات، یادواره شهدا، غبارروبی مزار شهدا، کوهپیمایی بسیجیان و ورزشکاران و پیاده‌روی خانوادگی از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در بوکان است.

عباسی یادآور شد: برنامه‌های متنوعی در مدارس و دانشگاه‌ها از جمله مسابقات مقاله‌نویسی و نقاشی در خصوص ایثار و شهادت و مسابقه وبلاگ نویسی در نظر گرفته شده است.

فرماندار بوکان افتتاح یک سالن ورزشی و مدرسه را از جمله پروژه‌های عمرانی قابل افتتاح در هفته دفاع مقدس عنوان کرد و اذعان داشت: بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است.

ارزش‌های دفاع مقدس باید برای نسل جدید تبیین شود

امام جمعه ماکو گفت: طی هشت سال دفاع مقدس، ایران فقط با عراق جنگ نمی‌کرد بلکه تمام دنیا علیه ایران چه به صورت نظامی و تسهیلاتی و چه به صورت نیروی انسانی بسیج شده بود.

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری با اشاره به رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس یک جنگ ناخواسته و تحمیلی علیه ایران بود که به ملت شریف ایران تحمیل شد.

وی افزود: ملت ایران تمام و کمال و با تمام ظرفیت‌های خود در مقابل استکبار ایستاد و تو دهنی به تمام دنیا زد.

رنجبری خاطرنشان کرد: طی هشت سال جنگ تحمیلی جوانان و پدران ایران اسلامی در مقابل دشمنان ایستادند و نگذاشتند وجبی از خاک ایران اسلامی به دست دشمنان بیفتد.

امام جمعه ماکو ادامه داد: جنگ ایران در هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی بود که ملت غیور ایران نگذاشتند یک گوشه و قطعه از سرزمینشان به دست دشمنان بیفتد و از عزت و شرافت خود دفاع کردند.

رنجبری ابراز داشت: در هفته دفاع مقدس یاد و خاطره تمام شهدا، ایثارگران و خانواده‌های آنان را گرامی داشته و رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های آنان را بازخوانی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید پرونده دفاع مقدس و ارزش‌هایی که انجام شده مطالعه شود، افزود: باید این پرونده مطالعه و با ابزارهای هنری به نسل جدید منتقل شود.

امام جمعه ماکو ادامه داد: ارزش‌های دفاع مقدس با توجه به جاذبه خاصی که دارند می‌توانند در فضای جدید با قالبی مناسب به جوانان عرضه شوند.

اقتدار انقلاب اسلامی به نشر و گسترش ارزش‌های دفاع مقدس بستگی دارد و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند بنابراین حفظ ارزش‌های دفاع مقدس همان حفظ ارزش‌های انقلاب است.

همه آحاد ملت ایران مدیون شهادت و ایثارگری جوانان و شهدای خود بوده و باید هفته دفاع مقدس و ایثارگری شهیدان به جوانان امروز معرفی شود.

حس قدر شناسی و وظیفه اخلاقی حکم می‌کند که قدر شناس تمام کسانی که به خاطر امنیت و حفظ استقلال ایران اسلامی تمام وجود خود را فدا کردند، باشیم.

تک تک شهدای دفاع مقدس به خاطر دفاع از کیان و شرف ملت ایران اسلامی از جان خود گذشتند و استقلال، سربلندی و عزت را به مرز و بوم خود هدیه کردند.

انتهای پیام/61005/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول