اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز از هفته دفاع مقدس صورت می‌گیرد

برگزاری همایش معلمان آمادگی دفاعی در آذربایجان غربی

معاون هماهنگ ‌کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی از برگزاری همایش معلمان آمادگی دفاعی استان در دومین روز از هفته دفاع مقدس خبر داد.

برگزاری همایش معلمان آمادگی دفاعی در آذربایجان غربی

سرهنگ جلیل وحیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن تشریح برنامه‌های دومین روز هفته دفاع مقدس در آذربایجان غربی، اظهار داشت: رشادت‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس، ضمن حفظ هویت و اساس انقلاب اسلامی، آن را در برابر دشمنان نظام و انقلاب بیمه کرد.

وی با اشاره به برگزاری کامل برنامه‌های نخستین روز از هفته دفاع مقدس در نقاط مختلف استان، تصریح کرد: برنامه‌های شش روز دیگر را نیز با دقت نظر کامل مطابق برنامه زمانبندی مشخص شده به اجرا در می‌آوریم.

وحیدی با توجه به نام‌گذاری دومین روز هفته دفاع مقدس با عنوان «روز دانش‌پژوهی و دفاع ملی»، تصریح کرد: با توجه به تقارن این روز با بازگشایی مدارس، صبحگاه دانش آموزی با شکوه‌تر از همیشه در مدارس استان برگزار می‌شود.

وی از حضور پیشکسوتان دوران دفاع مقدس در مدارس استان به منظور تبیین اهداف دفاع مقدس و ارزش‌های آن به دانش آموزان خبر داد و افزود: این اقدام می‌تواند در تعیین مسیر درست حرکت دانش آموزان و ایجاد انگیزه در آنان برای خلق حماسه‌های جاویدان در کشور موثر واقع شود.

معاون هماهنگ‌ کننده سپاه شهدای آذربایجان غربی همچنین به برگزاری همایش معلمان درس آمادگی دفاعی، با حضور فرماندهان نیروهای مسلح در این روز اشاره کرد و گفت: توجیه معلمان در ارتباط با تبیین دلائل و لزوم اهمیت یادگیری آمادگی دفاعی در مدارس کشور مسئله‌ مهمی است که در این همایش به آن پرداخته می‌شود.

وحیدی این روز را بهانه‌ای برای حضور کارشناسان دفاع مقدس در مدارس و تشریح نقش پدافند غیر عامل در مدارس استان عنوان و تصریح کرد: ارائه مطالبی در ارتباط با اهمیت دفاع نامتقارن و پدافند غیر عامل در میان دانش آموزان می‌تواند در ارتقای انگیزه آنان برای یادگیری بهتر درس آمادگی دفاعی موثر واقع شود.

وی تجلیل از معلمان ایثارگر دوران دفاع مقدس را از برنامه‌های دیگر این روز از هفته دفاع مقدس در استان اعلام کرد و گفت: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان از دانش آموزان فعال در دروس آمادگی دفاعی نیز تجلیل به عمل می‌آید.

وحیدی با بیان اینکه ایران اسلامی اکنون آسایش و آرامش خود را مرهون خون شهدا و از خود گذشتگی‌های ایثارگران است، خاطرنشان کرد: این روز را بهانه‌ای کردیم تا ضمن سرکشی از خانواده‌های شهدای دانش‌آموز دوران دفاع مقدس و جانبازان دانش‌آموز آن دوران، از آنان تجلیل به عمل آوریم.

انتهای پیام/61006/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول