اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی مطرح کرد

تولید 378 هزار تن سیب در آذربایجان شرقی/ضرورت توسعه صنایع تبدیلی

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان در سال 91، با تولید بیش از 387 هزار تن سیب، بعد از آذربایجان‌غربی رتبه دوم تولید این محصول در کشور را به خود اختصاص داده و در حال حاضر بیش از 37 هزار هکتار از سطوح باغی این استان به باغات سیب اختصاص دارد.

تولید 378 هزار تن سیب در آذربایجان شرقی/ضرورت توسعه صنایع تبدیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ‌آذربایجان شرقی، ‌مسعود محمدیان اظهار کرد: 40 درصد از مجموع این محصول در اختیار کارخانه‌های تولید آبمیوه و کنسانتره قرار گرفته، بعد از فرآوری به بازارهای مصرف عرضه و 60 درصد آن، علاوه بر پوشش‌دهی به بازارهای استانی و کشوری همچنین به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

وی ادامه داد: شهرستان‌های مراغه، میانه، اهر و مرند از اصلی‌ترین تولید کنندگان محصول سیب در استان بوده شهرستان مراغه از نظر سطوح باغات سیب با دارا بودن نزدیک به 10 هزار هکتار باغ این محصول، رتبه اول را حائز و از نظر میزان تولید، بعد از شهرستان اهر رتبه دوم استانی را داراست.

محمدیان با تاکید به این موضوع که تولید سیب با توجه به افزایش سطوح باغات آن در استان از سیر صعودی برخوردار و در مقایسه با سال 90 و طی یک سال تولید آن افزایش یافته است، افزود: سازمان در راستای توسعه استفاده بهینه از سرمایه‌های ملی در بخش کشاورزی و حمایت از تولید کنندگان در افزایش درآمد ناشی از تولید و زمینه سازی برای ارتقای سطح کمی و کیفی تولید محصولات با تاکید به بازاریابی و صدور محصولات به خارج از کشور، تلاش خود برای افزایش مراکز فرآوری و صنایع تکمیلی و تبدیلی محصولات باغی، بخصوص محصول سیب را در شهرستان‌های تولید کننده عمده این محصول آغاز کرده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: این سازمان در نظر دارد علاوه بر جلب و جذب سرمایه‌گذار در این بخش، ایجاد و راه‌اندازی این مراکز را عملی و با توجه به افزایش چشمگیر تولید سیب در استان، علاوه بر جلوگیری از افت قیمت و تضرر تولید کنندگان، راه را برای افزایش تولید محصولات فرآوری شده بخش هموار و زمینه اشتغال مولد را فراهم کند.

انتهای پیام/60002/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول