اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دفتر امور صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

برگزاری نخستین همایش نقش صنایع تبدیلی و غذایی در کشاورزی

مدیر کل دفتر امور صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی از برگزاری نخستین همایش نقش صنایع تبدیلی و غذایی در حوزه کشاورزی طی مهر ماه سال جاری خبر داد.

برگزاری نخستین همایش نقش صنایع تبدیلی و غذایی در کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علیرضا پوربصیر بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت برگزاری نخستین همایش نقش صنایع تبدیلی و غذایی در حوزه کشاورزی و نخستین نمایشگاه صنایع تبدیلی کشاورزی که طی هفته‌های آینده برگزار خواهد شد، اظهار داشت: همایش فوق و به طبع آن نمایشگاه صنایع تبدیلی همزمان با روز جهانی غذا با هدف دست‌یابی به امنیت غذایی و توسعه کشاورزی پایدار طی روزهای بیست و هفتم تا سی‌ام مهر ماه سال جاری در برج میلاد برگزار تهران خواهد شد.

وی تصریح کرد: فائو و وزارت جهاد کشاورزی کشورمان به عنوان پشتیبانان اصلی همایش و نمایشگاه فوق حضوری فعال در برگزاری این دوره خواهند داشت.

مدیر کل دفتر امور صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: کارشناسان و متخصصان صنایع غذایی و همچنین صنعتگران و کشاورزان تاکنون مقالات متعددی را در این حوزه به دبیرخانه همایش ارسال کرده‌اند که به زودی داوری این آثار آغاز خواهد شد.

به گفته پوربصیر نخستین همایش نقش صنایع تبدیلی و غذایی در حوزه کشاورزی با محورهایی چون جایگاه صنایع تبدیلی در ایران و جهان، عوامل موثر در ارزش افزوده صنایع تبدیلی، مدیریت صنایع غذایی، بازار کشاورزی و صنایع غذایی،‌ نقش فناوری‌های مدرن در توسعه این صنعت برگزار می‌شود و فراخوان مقالات با این موضوعات انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه توسعه صنایع غذایی نیازمند کار تحقیقاتی و دانشگاهی هستیم، گفت: در این بخش باید بیش از گذشته بررسی‌ها و تحقیقات علمی صورت گیرد و امیدواریم برگزاری همایش فوق نقش مهمی در تشویق دانشگاهیان به این موضوع داشته باشد.

مدیر کل دفتر امور صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: یکی از مهمترین نیازهای بخش کشاورزی ما این است که تحقیقات و بررسی‌های علمی و دانشگاهی باید بازار محور بوده و بر اساس نیاز بازار دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها اقدام به تحقیق و بررسی کنند.

پوربصیر در پایان اعلام کرد: امیدواریم بخش خصوصی که متولی اصلی این همایش و برگزار کننده نخستین نمایشگاه صنایع تبدیلی کشاورزی است، بتواند در جذب صنعتگران و کشاورزان به مقوله مهم صنایع تکمیلی غذایی موفق عمل کند.

انتهای پیام/2302/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول