اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

رونق اقتصادی تئاتر گیلان در جذب بیشتر مخاطبان است

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: برقراری ارتباط بیشتر و دایمی مخاطب و تماشاگر با تئاتر می‌تواند بر تشویق و ایجاد انگیزه برای هنرمندان این رشته و رونق اقتصاد تئاتر گیلان کمک کند.

رونق اقتصادی تئاتر گیلان در جذب بیشتر مخاطبان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسن‌پور ظهر امروز در جریان اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر گیلان استقبال از این جشنواره را بسیار خوب توصیف کرد.

وی برگزاری جشنواره را کارنامه یک سال عملکرد گروه‌های فعال نمایشی گیلان نامید و اظهار کرد: گروه‌های نمایشی در این جشنواره آخرین دستاوردها و توانمندی‌های فکری و هنری خود را به نمایش گذاشته‌اند.

این مسئول، برگزاری جشنواره مذکور را فرصت خوبی برای تبادل تجربه، کشف استعدادهای برتر و تجلیل از پرتلاش‌های این عرصه نمایشی ذکر کرد.

وی برگزاری جشنواره استانی تئاتر را بزرگ‌ترین اتفاق تئاتری عنوان کرد که تمام صاحب‌نظران و تلاشگران این عرصه در آن جمع می‌شوند.

حسن‌پور، با بیان اینکه جشنواره تئاتر مرور فعالیت‌های گذشته و عزم جدی برای آینده تئاتر است، تصریح کرد: برقراری ارتباط بیشتر و دایمی مخاطب و تماشاگر با تئاتر می‌تواند بر تشویق و ایجاد انگیزه برای هنرمندان این رشته و رونق اقتصاد تئاتر استان کمک کند.

وی، به حمایت‌های ارشاد گیلان از تئاتر این استان اشاره کرد و یادآور شد: با استفاده از توانایی‌های سخت‌افزاری سالنی و امکانات و حمایت‌های مالی و کمک‌های فکری تلاش خود را برای این هنر به‌کار گرفته‌ایم.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، خاطرنشان کرد: در صورت تلاش بیشتر و مدیریتی آینده‌نگر می‌توان این اتفاق بزرگ تئاتری را دایمی و عمومی کرد.

وی برگزاری جلسات نقد و بررسی، کارگاه‌های آموزشی، داشتن آرشیو مناسب لباس و دکور و سالن‌های دایمی برای اجرای عمومی را موجب افزایش غنای تئاتر استان ذکر کرد.

حسن‌پور ظرفیت‌های تئاتر گیلان را بسیار زیاد دانست و متذکر شد: گیلان از نظر نیروی انسانی هنرمند و سابقه و پیشینه تاریخی غنی است و مردم این استان علاقه‌مند به دیدن نمایش هستند.

وی تداوم اجرای تئاتر را مهم دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم در طول سال شاهد اجرای عمومی نمایش تئاتر باشیم.

انتهای پیام/2300/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول