اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

حاشیه‌های مراسم استقبال شهدا در کرمان

مراسم استقبال از 4 شهید در کرمان امروز با حاشیه‌هایی همراه بود.

حاشیه‌های مراسم استقبال شهدا در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیین استقبال از چهار شهید دوران دفاع مقدس پیش از ظهر امروز با حضور مردم شهیدپرور در فرودگاه کرمان آغاز شد.

فرودگاه کرمان ساعتی قبل از زمان نشستن هواپیمای شهدا میزبان جوانان ولایتمداری بود که با اشک و بیقراری منتظر دیدن و تشییع میهمانان ویژه کرمان بودند و پشت درب سالن تشریفات فرودگاه بی‌اعتنا به گرمای آفتاب با زمزمه‌های صلوات آماده پذیرایی از شهدا بودند.

خودروهایی که کار صوت و پخش مداحی و نواهای دوران جبهه را برای هر چه معنوی‌تر شدن آیین تشییع بر عهده داشتند، آماده بودند و لحظه به لحظه بر تعداد منتظران و میزبانان شهدا در فرودگاه افزوده می‌شد.

در باند فرودگاه نیز خبرنگاران و عکاسان و نیروهای سپاه به همراه گروه موزیک منتظر نواختن مارش بودند، اما با وجود فرود آمدن هواپیما خبری از آغاز مراسم نبود، درب‌های هواپیما بیش از نیم ساعت بسته بود و همگان با حیرت دلیل این تأخیر و نگه داشتن شهدا را نمی‌‌دانستند.

هواپیمایی که گفته بودند در ساعت 9 بر زمین می‌نشیند، ساعت 9 و 45 دقیقه بالاخره با حضور مسئولان استان کرمان درب‌هایش گشوده شد و مراسم استقبال از این عزیزان آغاز شد. 

از میان چهار شهیدی که دیار کرمان امروز میزبان آنها بود، شهیدان احمد عباس‌زاده‌امیرآبادی متولد اول مردادماه 47 به تاریخ شهادت 9 فروردین ماه 67 و شهید بهرام بارانی متولد 23 بهمن ماه 45 به تاریخ شهادت 29 فروردین ماه 67 دارای هویت بودند که به همراه دو شهید گمنام 19 و 20 ساله دیگر از شهدای تازه تفحص شده منطقه فاو هستند.

در فرودگاه کرمان مادر شهیدی به همراه قاب عکس پسرش بی‌صبرانه منتظر آوردن تابوت‌های شهدا بود که در ابتدا تصور می‌شد ایشان مادر یکی از شهدای نامدار باشند، اما اسمی از شهید مجید اسدی در میان شهدا نبود.

این مادر شهید که در خانوک زرند زندگی می‌کند، 32 سال است با شنیدن خبر آوردن شهدا به کرمان قاب عکس پسر 21 ساله‌اش را در دست می‌گیرد و حتی در میان شهدای گمنام اسم پسرش را صدا می‌زند.

آیین تشییع شهدا از فرودگاه کرمان پس از طی بلوار جمهوری، میدان آزادی، چهارراه کاظمی و در نهایت میدان بسیج بود، مشایعت و قرارگیری تابوت‌ها بر دوش مردم شهید‌پرور و ولایتمدار استان کرمان در میدان بسیج که طبق برنامه‌ریزی‌ها از ساعت 10 در این میدان منتظر نشسته بودند.

از میدان آزادی به سمت چهارراه کاظمی تمام مغازه‌داران و افراد در پیاده‌روها به تماشا ایستاده بودند.

عده‌ای از عابران بی‌اختیار و بدون خجالت از دیگران گریه‌ می‌کردند و برخی با گوشی‌های خود به فیلمبرداری این مراسم معنوی مشغول بودند، زیرا شهر برای ساعتی حال و هوای جبهه به خود گرفته بود و پرچم و عکس‌های شهدا در خودروهای افرادی که برای تشییع آمده بودند در کنار پخش نواهای جبهه خودنمایی می‌کرد.

نرسیده به میدان بسیج خودروها در گوشه کناری پارک شد و افراد دوان دوان خود را به تابوت‌ها می‌رسانند، همزمان با صدای مداح زمزمه‌های «کجایید ای شهیدان خدایی» و «شهدا شرمنده‌ایم» از پیر و جوان شنیده می‌شد، صدای گریه و زجه زدن افرادی که دستشان به تابوت‌ها رسیده بود نیز حال و هوای خاصی را ترتیب داده بود.

با حمل پیکر مطهر شهدا به سمت حسینیه ثارالله نیز تا زمان اذان ظهر مردم فرصت درد و دل‌ با شهدا و تجدید آرمان‌ها و قول‌های شکسته خود را داشتند.

قرار است که سه‌شنبه شب پس از اذان مغرب و عشا مراسم وداع عمومی با شهدا در محل مسجد قائم شهر کرمان صورت گیرد و دو شهید هویت‌دار برای خاکسپاری به بم منتقل شوند، یکی از شهدای گمنام روز پنجشنبه در راین و دیگری روز شنبه در پادگان لشکر 41 ثارالله کرمان به خاک سپرده می‌شوند.

================

گزارش از فروغ بوستانچی

عکس از محسن رجب‌پور

================

انتهای پیام/80028/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول