اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مزار شهدای بافق گلباران شد

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، مزار شهدای شهر بافق با حضور مسئولان محلی گلباران شد.

مزار شهدای بافق گلباران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، در نخستین روز از هفته دفاع مقدس، امام جمعه، فرماندار، تنی چند از مسئولان محلی، خانواده معظم شهدا و جمعی از مردم بافق در صحن امامزاده عبدالله حاضر شدند و قبور شهدای مدفون در این محل همچنین مسجد میانگاه را غبارروبی، گلباران و عطرافشانی کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بافق در حاشیه این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس از برگزاری رژه موتوری خبر داد و اظهار داشت: مردم بافق در دوران دفاع مقدس از لحاظ اعزام نیرو پیشگام بوده‌اند و تقدیم بیش از 240 شهید و ده‌ها آزاده و جانباز، نشانگر حضور گسترده مردم ولایت‌مدار این شهرستان در میادین حماسه و عزت و شرف است.

سرهنگ پاسدار بمانعلی باقیان افزود: علاوه بر این، مردم این دیار با از خودگذشتگی همواره پشتیبان رزمندگان بودند و نخستین محموله کمک‌های مردمی استان یزد از شهرستان بافق به جبهه‌های حق علیه باطل فرستاده شده است.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون نیز شور انقلابی و ولایت‌مداری در مردم این شهرستان موج می‌زند و همیشه در مناسبت‌های مختلف با حضور پررنگ خویش حمایت خود را از انقلاب و رهبریت نظام به نمایش می‌گذارند.

فرمانده سپاه بافق بر بسیجی شدن فضای این شهرستان تاکید کرد و افزود: باید با نصب بنر، برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی و بیرق‌های مناسب و پخش سرود‌های انقلابی دوران دفاع مقدس، فضاهای عمومی و کسب و کار رنگ و بوی آن دوران را در اذهان مردم تداعی کند و با بیان و بازگو کردن خاطرات و شجاعت حماسه سازان دوران دفاع مقدس، نسل امروز نیز نسبت به آن دوران بیشتر آشنایی پیدا کند.

سرهنگ باقیان با بیان اینکه همه مدیران دستگاه‌های اجرایی مدیر پایگاه هستند، خاطرنشان کرد: افرادی که آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و سازماندهی شدند، امکان آزادسازی و جایگزینی آنها وجود ندارد.

وی با اشاره به برگزاری مانور جنگ نامتقارن در هفته دفاع مقدس در بافق افزود: هدف از برگزاری این مانور این است که به دنیا اعلام کنیم که در هر نقطه از میهن عزیزمان باشیم، می‌توانیم از سرزمین ایران اسلامی دفاع کنیم.

فرمانده سپاه بافق با اشاره به اینکه گفتمان امروز، گفتمان اسلام ناب محمدی است، گفت: برگزاری هفته دفاع مقدس، فریاد مظلومیت مردم ایران را در دوران جنگ تحمیلی، به گوش جهانیان می‌رساند.

وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس همچنین یادآور دوران تحمل، صبر و شکیبایی خانواده معظم شهدا و حفظ ارزش‌های گرانبهای هشت سال مقاومت و ایثار و شجاعت و از خودگذشتگی ملت سلحشور ایران اسلامی است.

باقیان ادامه داد: در جبهه‌های حق علیه باطل، رزمندگان ما با دست خالی تنها با ایمان و معنویت مقابل رژیم جنگ طلب بعث عراق ایستادگی کردند و حتی یک وجب از خاک این سرزمین را به دشمن ندادند.

باقیان اضافه کرد: در دوران جنگ تحمیلی، دنیای غرب و برخی از حکام منطقه از صدام ملعون حمایت می‌کردند و از این رو او خود را سردار قادسیه می‌نامید لیکن امدادهای غیبی و رشادت‌ دلاورمردان همیشه پیروز میدان‌های نبرد، آرزوی سردار قادسیه را بر باد دادند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بافق همچنین عنوان کرد: ما هرچه داریم از دوران دفاع مقدس و برکت خون شهداست و اگر از خودگذشتگی رزمندگان و خون پاک شهدا نبود، امنیت و آرامش در کشور حاکم نمی‌شد.

باقیان افزود: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های علمی، هسته‌ای، هوا و فضا، المپیادهای مختلف و ... مرهون خون پاک شهیدان گرانقدر است.

انتهای پیام/2464/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول