اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب طرح سپاس صورت گرفت

تجلیل از خانواده شهدای کنارک به مناسبت گرامیداشت هـفته دفاع مقدس

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان چابهار و کنارک گفت: در قالب طرح سپاس از دو خانواده معزز شهید شهرستان کنارک تجلیل شد.

تجلیل از خانواده شهدای کنارک به مناسبت گرامیداشت هـفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، امشب با حضور رئیس بنیاد شهید چابهار و کنارک در قالب طرح «سپاس» از دو خانواده شهید این شـهرستان تجلیل و قدردانی شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان شهرستان چابهار به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جریان دیدار از خانواده شهیدان «سه بخش خالقی و عبدالواحد خالقی نژاد»مستقر در روستای «سورکمب» و شهید «باور» در روستای «گبولان» کنارک اظهار داشت: تکریم خانواده شهدا مهم‌ترین وظیفه مسئولان است و همه ما در قبال خون شهدا مسئول هستیم و امروز به واسطه خون شهیدان و ایثارگری ایثارگران است که ما از نعمت عزت و اهمیت برخورداریم.

علی داورنیا ادامه داد: رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه در برابر دشمن ایستادگی کردند و اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست بیگانگان بیفتد.

وی ادامه داد: آنان جانفشانی و شجاعت‌های بسیاری را در دوران هشت سال دفاع مقدس از خود نشان دادند که امروز وظیفه ما است تا پاسدار خون شهدا و شجاعت‌های رزمندگان اسلام باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان چابهار و کنارک حفظ آرمان‌های شهدا و ادامه راه آنان را مهم‌ترین تکلیف نسل امروز در برابر شهدا دانست و عنوان داشت: اگر امروز کشور به مرحله‌ای از رشد و پیشرفت رسیده است که می‌تواند با بسیاری از کشورهای پیشرفته رقابت کند و در بسیاری از علوم دنیا حرف اول را در جهان بزند به پاس رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگانی است که در دوران هشت سال دفاع مقدس سینه سپر کردند و در برابر توپ و تانک دشمن ایستادگی کردند.

این مسئول آزادی، استقلال و رسیدن به پیشرفت‌های امروز در کشور را مرهون خون هزاران شهیدی دانست که شجاعانه و بدون هیچ چشم داشتی در برابر دشمن ایستادگی کردند.

وی گفت: شهیدان با نثار جان و عمل به تکلیف خود به بهترین شکل ممکن، دینشان به نظام و اسلام را ادا کردند و ما به عنوان امانتداران این ودیعه باید با حضور موثر در عرصه کار و تلاش در راستای سازندگی و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی اهتمام ورزیم.

عزت و بالندگی امروز نظام مدیون جان فشانی‌های شهدا است

داورنیا بیان کرد: امنیت، عزت و بالندگی امروز نظام مدیون جان فشانی‌های شهدا است.

وی با تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اذعان داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس در حفظ و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یکی از بارزترین الگوی استقامت ملت ایران در تاریخ بشریت است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان چابهار و کنارک خاطرنشان کرد: آنچه برای رزمندگان اسلام از اهمیت خاصی برخوردار بود دفاع از نظام اسلامی مبتنی بر ولایت مطلقه فقیه است.

این مقام مسئول در ادامه دیدار از خانواده شهیدان «سه بخش خالقی و عبدالواحد خالقی نژاد» و  شهید «باور» اظهار داشت: نسل جوان امروز نیز باید در جبهه جنگ نرم که مهم تر و حساس تر از جنگ تحمیلی است با درایت نیرنگ دشمنان را به خودشان برگردانند.

داورنیا هفته دفاع مقدس را اوج عزتمندی نظام جمهوری اسلامی دانست و بیان کرد: ملت ایران شهدای زیادی در راه دفاع از حقانیت و حاکمیت دین تقدیم کرده و ما باید ادامه دهنده راه شهدای سرافراز باشیم.

وی افزود: در این دیدار که کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان نیز حضور داشتند از خانواده معظم شهیدان «سه بخش خالقی و عبدالواحد خالقی نژاد» و  شهید «باور» ضمن تجلیل از مقام شامخ شهدای والا مقام، با خانواده محترم آنان دیدار و گفت‌وگو کردند و به بررسی مسائل و مشکلات آنها پرداختند.

وی گفت: همزمان با فرا رسیدن مناسبت‌های مختلف به منظور پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با همکاری و همراهی مسئولان دیدارهایی با خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران شهرستان چابهار انجام می‌شود.

رئیس بنیاد شهید چابهار اذعان داشت: در طرح ملی «سپاس» خادمان با مراجعه به منزل خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، ضمن خدمت‌رسانی هرچه بیشتر و تکریم و تجلیل از مقام شهدا، مسائل ایثارگران را پیگیری می‌کنند.

داورنیا بزرگداشت ایام دفاع مقدس را از جمله کارهایی دانست که می‌تواند در انتقال حماسه ها و ایثارگری‌های رزمندگان ما بسیار تأثیرگذار باشد و این کار سال به سال باید پر رنگ تر و باشکوه تر برگزار شود و افزود: در کنار تلاش‌هایی که برای ماندگاری و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آتی میهن اسلامی صورت می گیرد، لازم است برای تبیین ابعاد مختلف و شناساندن آن به جهانیان تلاش کنیم.

انتهای پیام/75007/ک40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول