اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیست‌ودومین نمایشگاه فرش دستباف ایران

خراسان جنوبی 6 غرفه مستقل فرش دستباف را به خود اختصاص داد

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی گفت: در بیست‌و‌دومین نمایشگاه فرش دستباف ایران، خراسان جنوبی دارای 6 غرفه مستقل است.

خراسان جنوبی 6 غرفه مستقل فرش دستباف را به خود اختصاص داد

محمدحسن کامیابی‌مسک امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به آغاز به کار بیست‌ودومین نمایشگاه فرش ایران در تهران اظهار داشت: حدود 10 هزار متر مربع از فرش‌های دستباف خراسان جنوبی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان این‌که فرش‌های ارسالی استان از یک‌متر تا 24 متر بوده است، ادامه داد: این فرش‌ها بیشتر در نقش‌های ریزماهی، خشتی و ایلیاتی (بلوچی) است.

ارزش ریالی فرش‌های خراسان جنوبی بیش از 4 میلیارد تومان است

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی با بیان این‌که بیشترین فرش دستباف از شهرستان‌های بیرجند و درمیان است، تصریح کرد: همچنین فرش‌های تولیدی شهرستان‌های نهبندان، سربیشه و خوسف نیز در این نمایشگاه قرار داده شده است.

کامیابی‌مسک افزود: ارزش ریالی فرش‌های دستباف خراسان جنوبی در این نمایشگاه 4 میلیارد و 500 میلیون تومان است.

وی از حضور هیئت تجاری چین در این نمایشگاه خبر داد و یادآور شد: همچنین 200 تاجر از سراسر دنیا نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و بافندگان فرش دستباف خراسان جنوبی با بیان این‌که این استان 6 غرفه مستقل در نمایشگاه را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: همچنین فرش‌های استان در سایر غرفه‌های این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/69010/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول