اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان:

34 درصد مسکن روستایی کردستان نوسازی شده است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: تاکنون 34 درصد از 120 هزار واحد مسکونی روستایی استان نوسازی شده است.

34 درصد مسکن روستایی کردستان نوسازی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا قادری یکشنبه شب در جلسه شورای مسکن استان کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری اظهار کرد: امسال 2 هزار و 786 واحد سهمیه ساخت مسکن در استان داریم که به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان، تاکنون 20 درصد این واحدها در بانک‌های کشاورزی، صادرات، ملی و تجارت عقد قرارداد شده است.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد بانک‌های صادرات و تجارت در این زمینه نسبت به بانک‌های ملی و کشاورزی بهتر است به گونه‌ای که این دو بانک تاکنون در این زمینه قراردادی برای واگذاری تسهیلات عقد نکرده‌اند.

قادری در ادامه به عملکرد بنیاد مسکن استان در شهرهای زیر 25 هزار نفر در زمینه ساخت مسکن مهر اشاره و تصریح کرد: در این شهرها 4 هزار و 400 واحد عقد قرارداد شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان افزود: 2 هزار و 600 واحد پایان کار ساخت را دریافت کرده‌اند و 2 هزار و 500 واحد نیز به صورت اقساطی فروخته شده است.

وی همچنین مشکلات برخی از پروژه‌های مسکن مهر را متذکر شد و گفت: پروژه مسکن مهر 540 واحدی شهر دیواندره با 70 درصد پیشرفت فیزیکی مشکل انشعابات دارد که نیاز است تا دستگاه‌های خدمات‌رسان نسبت به تامین امکانات مورد نیاز برای برخورداری از واحدها از امتیازات اقدام کنند.

قادری آورده اشخاص در این پروژه را 8 میلیون تومان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: اجرای ساماندهی مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر استان، ساخت کتابخانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اعتبار 12 میلیارد ریال در سنندج و احداث قطعات پیش ساخته بتنی با اعتبار 400 میلیارد ریال از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن کردستان است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان در پایان گفت: تعدادی از 10 پروژه سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان انشعاب ندارند که باید برای این موضوع نیز اقدام کرد.

انتهای پیام/79001/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول