اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان خواستار شد

مقابله ویژه با قاچاق دام زنده از مرزهای کردستان

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان بر لزوم تشدید مقابله با قاچاق دام زنده از طریق مرزهای استان تاکید کرد.

مقابله ویژه با قاچاق دام زنده از مرزهای کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهنام نظری یکشنبه شب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان که با محوریت قاچاق دام در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیازمند برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم بین سازمانی دستگاه‌های ذیربط در سطح استان است.

وی با بیان اینکه برخوردهای نظامی و انتظامی در این حوزه به تنهایی نمی‌تواند روند افزایش قاچاق کالا را کاهش دهد گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق در تمام حوزه‌ها به‌ویژه فرهنگی، نظامی و غیره بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز را دنبال کرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استاندار کردستان افزود: ‌باید با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری همه‌جانبه قاچاق کالا را در درازمدت به صورت کامل مهار کنیم تا مانع ضربه‌های این معضل به اقتصاد کشور شویم.

قاچاق استراتژی دشمن برای ضربه‌زدن به اقتصاد است

نظری افزایش قاچاق کالا را یکی از استراتژی‌های دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: بیمه برخی از این کالاها تا محل عرضه نشان‌دهنده عزم جدی استکبار برای ضربه‌زدن به اقتصاد کشور است.

وی از افزایش میزان قاچاق دام‌های زنده از طریق مرزهای رسمی استان خبر داد و گفت: مقابله با این موضوع نیازمند تشدید قوانین و اقدامات بازدارنده با همکاری دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و مراجع قضایی است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان خاطرنشان کرد: بنابر اعلام ستاد مرکز مبارزه با قاچاق کالا و ارز میزان قاچاق دام زنده از طریق مرزهای استان به‌ویژه در شهرستان بانه افزایش یافته است.

نظری افزود: صدور گوشت از جمله مواردی است که می‌تواند سودآوری خوبی برای کشور و استان داشته باشد، اما متاسفانه خروج دام به صورت قاچاق از مرزها با روند افزایشی مواجه است.

وی افزود: بخش قابل توجهی از سرمایه ما به دست برخی افراد معلوم‌الحال برای به‌دست آوردن منافع شخصی از کشور خارج می‌شود که جلوگیری از این مهم نیازمند ورود جدی مسئولین ذیربط است.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان تصریح کرد:‌ تمام دستگاه‌های ذیربط باید به صورت هماهنگ و برنامه‌ریزی شده به این بحث ورود کرده و مانع خروج سرمایه‌های کشور شوند.

نظری با بیان اینکه خروج گوشت به صورت دام زنده از مرزهای کشور از دو جهت به مردم فشار آورده است، بیان کرد: به‌خاطر افزایش قاچاق دام خرید یک کیلو گوشت با کیفیت بالا در این استان برای مردم سخت شده است.

وی افزود: مردم استان با توجه به سطح درآمدی پایین و افزایش نرخ گوشت به دلیل قاچاق ضربه می‌خورند که باید چاره‌اندیشی‌های لازم در این حوزه صورت پذیرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان با بیان اینکه بحث مبارزه با قاچاق دام زنده باید به صورت ویژه دیده شود، گفت: این مهم از یک موضوع اقتصادی خارج شده و باید به صورت ویژه برای مقابله با آن چاره‌اندیشی لازم صورت گیرد.

وی در پایان از اجرای طرح شبنم به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نام برد و اظهار کرد: چهارشنبه جاری به منظور اجرای مرحله سوم این طرح با حضور جمعی از مسئولین در مرکز جلسه‌ای برگزار می‌شود.

انتهای پیام/79002/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول