اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توسعه منابع و پشتیبانی آموزش و پرورش همدان خبر داد

اختصاص یک میلیارد و 700 میلیون تومان سرانه غذایی به مدارس شبانه‌روزی همدان

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: برای سال تحصیلی جدید، مبلغ یک میلیارد و 700 میلیون تومان به عنوان سرانه غذایی مدارس شبانه‌روزی پرداخت شده است.

اختصاص یک میلیارد و 700 میلیون تومان سرانه غذایی به مدارس شبانه‌روزی همدان

محمد بداغی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: هرساله مبلغ و سهمی به عنوان سرانه غذایی در اختیار مدارس شبانه‌روزی استان همدان اختصاص داده می‌شود که این سرانه امسال بهتر از سال‌های گذشته است و ابتدای سال تحصیلی هم پرداخت شد.

وی افزود: در بحث سرانه غذایی، دانش‌آموزانی که در این نوع از مدارس تحصیل می‌کنند یک سری از اقلام خوراکی شامل گوشت و برنج و ... به ارزش 500 میلیون تومان، توسط آموزش و پرورش در اختیار این مدارس قرار گرفته است.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: از ابتدای تابستان تاکنون، مبالغ مختلفی در قسمت‌های مختلف به مدارس تخصیص داده شده که ابتدا مبلغ یک میلیارد و 170 میلیون ریال در مرحله اول به مدارس شبانه‌روزی تخصیص دادیم.

وی ادامه داد: مرحله دوم پرداخت سرانه غذایی به مدارس شبانه‌روزی، اواخر شهریور بوده که مبلغ 500 میلیون تومان بوده است.

بداغی با اشاره به این‌که در حال حاضر در استان همدان حدود 17 هزار دانش‌آموز شبانه‌روزی تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی به 2 قسمت تقسیم می‌شوند که تعدادی بیتوته‌ای هستند به این شکل که به طور کامل پنج روز هفته را در مدرسه می‌مانند و تغذیه آنان در برنامه آموزش و پرورش لحاظ می‌شود.

وی ادامه داد: تعدادی از دانش‌آموزان نیز تک وعده‌ای هستند که بعد از پایان ساعت درسی هر روز رفت و آمد می‌کنند اما چون ساعت درسی مدارس شبانه‌روزی بیشتر است، دانش‌آموزان یک وعده نهار را در مدرسه حضور دارند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان یادآور شد: جمع مبالغی که به عنوان سرانه غذایی امسال از ابتدای تابستان تاکنون در اختیار مدارس شبانه‌روزی قرار دادیم یک میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

وی با تاکید بر این‌که برای احتساب سرانه غذایی مدارس شبانه‌روزی کد مدارس را در نظر می‌گیریم، افزود: در استان همدان در حدود 90 تا 100 مدرسه شبانه‌روزی در استان داریم که از این تعداد 47 آموزشگاه راهنمایی با 216 کلاس و 86 دبیرستان با 535 کلاس است.

بداغی خاطرنشان کرد: آمار مدارس شبانه‌روزی به 2 شکل کالبدی یعنی فضای داخل مدرسه که ممکن است به صورت مجتمعی باشد و داخل آن چند مقطع تحصیل می‌کنند و یا کد مدرسه که بدون احتساب مقاطع است، تعریف می‌شود و ملاک ما برای اختصاص سرانه غذایی به مدارس شبانه روزی، بر اساس کد مدارس است.

وی در پایان سخنانش گفت: برای آغاز سال تحصیلی جدید نیز به تمامی مدارس استان مبلغ یک میلیون تومان برای هزینه‌های جاری و بازگشایی مدارس تخصیص دادیم.

انتهای پیام/89007/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول