اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش دشتی خبر داد:

تحصیل 9 هزار دانش آموز در 100 مدرسه در دشتی

مدیر آموزش و پرورش دشتی گفت: سال جدید تحصیلی را با 100 مدرسه و با 424 کلاس درس به همراه بیش از 9 هزار دانش آموز آغاز خواهیم کرد.

تحصیل 9 هزار دانش آموز در 100 مدرسه در دشتی

عبدالمهدی نصیری امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در دشتی، ضمن تجلیل از شهدا و امام شهدا، پیشاپیش سال تحصیلی جدید را به فرهنگیان و دانش آموزان تبریک گفت.

مدیر آموزش و پرورش دشتی افزود: مهر ماه تجلی رشد، شکوفایی، رویش و یک جهش و حرکت علمی در جامعه است که خوشبختانه در جامعه ما دارای قداست، ارزش و اهمیت است.

نصیری با بیان اینکه حدود 930 نفر در آموزش و پرورش شهرستان دشتی در امر تعلیم و تربیت فعالیت می‌کنند یادآورشد: سال جدید تحصیلی را با 100 مدرسه و با 424 کلاس درس به همراه بیش از 9 هزار دانش آموز آغاز خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: بیش از 5 هزار نفر از این دانش آموزان در مقطع ابتدایی می‌باشند که 950 نفر از آن‌ها کلاس اولی هستند.

مدیر آموزش و پرورش دشتی گفت: از تمامی مسئولین و اولیای دانش آموزان طلب هدایت، راهنمایی، پشتیبانی و مساعدت داریم تا بتوانیم سال تحصیلی خوب سرشار از موفقیت برای دانش آموزان در پیش داشته باشیم.

وی افزود: در این میان نقش و سهم کارکنان خدوم آموزش و پرورش، دبیران، معاونین، مدیران، آموزگاران، مربیان تربیتی، مشاوران، سرپرستان، نیروهای فنی، نیروهای خدماتی، اولیای محترم مسئولیت پذیر، خیر، نیکوکار و نیک اندیش ، ممتاز و برجسته است.

نصیری ضمن تقدیر از خیرین مدرسه ساز خاطرنشان کرد: از خیرین نیکو سرشتی که در ساخت، تعمیر، تجهیز و به‌سازی مدارس نقش یک پشتیبان فرهنگی را ایفا می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود: مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دشتی براساس آموزه‌های دینی و آنچه که در سند تحول بنیادین بر آن تاکید شده به مسئله قرآن و نماز که همان تربیت دانش آموزان است اهتمام جدی دارد.

نصیری یادآورشد: سال تحصیلی گذشته در مدیریت آموزش و پرورش شاهد حوادث شیرین و تلخ بسیاری بودیم که حادثه تلخ زلزله‌زده شنبه باعث خرابی و از دست دادن تعداد زیادی از هم‌شهری‌های ما شد که جامعه فرهنگیان را متاثر کرد.

وی ادامه داد: حضور دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین در مدرسه شهید فقیه حسینی روستای چارک، حضور مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در شهرستان و برگزاری همایش 2 هزار نفری در مصلای امام خامنه ای، درخشش سید طه حسینی درمسابقات قرآنی اسرا و قرائت قرآن در محضر مقام معظم رهبری را می توان از شیرین‌ترین برنامه‌های سال‌جاری عنوان کرد.

نصیری با بیان موفقیت‌های دانش آموزان در مسابقات کشوری افزود: 60 درصد از برگزیدگان مسابقات احکام، نهج البلاغه، انشاء نماز، مطالعات و تحقیق استانی به مسابقات کشوری از شهرستان دشتی بوده‌اند که موفق شدند به‌عنوان نفرات برترمعرفی شوند.

وی از موفقیت دانش آموزان دشتی در کنکور سراسری خبرداد و گفت: امسال همچون سال گذشته تعداد 10 نفر از دانش آموزان دشتی در کنکور سراسری رتبه های زیر یک هزار را کسب کردند و عده ای از این عزیزان در دانشگاه‌های صنعتی شریف و امیرکبیر تهران پذیرش شده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش دشتی با بیان اینکه شهید شاخص امسال شهید رضا سناپوری است، اضافه کرد: 11 یادواره شهدای فرهنگی در 11 دبیرستان در سال تحصیلی گذشته برگزار کردیم که تاثیرات خوبی در ارتقای معنویت دانش آموزان داشت.

وی افزود: مدارس مناطق زلزله زده نیز آماده بازگشایی هستند و مدارس شهید درج، هاجر، شهید رجبی، شهید قاسمی درویشی، شهید اسماعیلی لاورشرقی، شهید اسدی چاه‌گاه، شهید حیدری سنا و حضرت صدیقه طاهره که در زلزله 20 فروردین ماه تخریب شده بودند در حال بازسازی هستند و مدرسه شهید رجبی شنبه، شهید حیدری سنا و شهید اسدی چاه‌گاه در اولین روز بازگشایی مدارس افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/66006/س30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول