اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محسن رضایی در کرمان:

دلیل درگیری غرب با ایران خودخواهی تمدنی است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دلیل درگیری غرب با ایران و قرار گرفتن پشت سر صدام و شورشیان خودخواهی تمدنی بود.

دلیل درگیری غرب با ایران خودخواهی تمدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن رضایی پیش از ظهر امروز در بیست و سومین یادواره شهدای سنگرسازان بی‌سنگر جهاد کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: جهاد فرزند انقلاب بود و از دل انقلاب بیرون آمد و در دوران دفاع مقدس به بلوغ رسید و قوی و استوار شد.

وی با بیان اینکه جهاد در پاسخ به دو مسئله شکل گرفت، ابراز داشت: نخستین دلیل تشکیل جهاد رسیدگی به مستضعفان به عنوان مهم‌ترین شعار انقلاب اسلامی بود.

رضایی افزود: دلیل دیگر تشکیل جهاد پاسخ به شعار استقلال و تثبیت خودباوری در ایران بود که توانستیم به این دو مقوله مهم دست یابیم.

وی تصریح کرد: جوانان و نوجوانان از دانشگاه، مدرسه، شهر و روستا دور هم جمع شدند و به مناطق محروم و مکان‌هایی که ناامن بود، رفتند و به ساخت پل و جاده، آبرسانی و برق‌رسانی و بهداشت منطقه پرداختند.

رضایی خاطر نشان کرد: با آغاز جنگ تحمیلی از تمام استان‌ها یک یا دو گردان با وسائل مهندسی سازماندهی شده در جبهه‌ کمک‌های بی‌سابقه‌ای انجام دادند.

زیربنای جهاد تفکر و اندیشه است

وی گفت: جهاد پدیده مهمی بود که از یک تفکر شکل گرفت و تنها سازمان و نهاد انقلابی نبود، بلکه اندیشه و فکری به عنوان زیربنای جهاد وجود داشت.

رضایی ابراز داشت: زمانی که بحث ادغام جهاد با وزارت کشاورزی مطرح شد، اختلاف نظرهایی به وجود آمد که حفظ و نگهداری فکر، فرهنگ، نهضت و جنبش جهادی را مطرح می‌کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: شکل‌گیری و راه‌‌اندازی گروه‌های جهادی دانشجویی جای خوشحالی دارد که با همان تفکر و نهضت جهادی ادامه یافته است.

وی افزود: جهاد سازندگی یک سازمانی بود که در ورای آن اندیشه و تفکری وجود داشت و به همین دلیل جهادی‌ها در روستاها بودند و به جبهه هم می‌آمدند، زیرا از روستا تا جبهه تنها یک تفکر مبارزه فکری انقلاب با اندیشه غرب وجود داشت.

دلیل درگیری غرب با ایران خودخواهی تمدنی است

رضایی عنوان کرد: دلیل درگیری غرب با ایران و قرار گرفتن پشت سر صدام و شورشیان این بود که نمی‌خواست فکر و تمدن دیگری در کنار آنها رشد کند و خودخواهی تمدنی داشت.

وی تصریح کرد: انقلاب قصد درگیری با کسی را نداشت و در تسخیر لانه جاسوسی ایران پیروز شده بود، اما بعد از آن غرب به جای تعامل، گفت‌و‌گو و رقابت با انقلاب به عنوان یک اندیشه و تمدن، وارد جنگ با جمهوری اسلامی شد.

رضایی ابراز داشت: جهادگرانی که در روستاها پل می‌ساختند و در خط مقدم سنگر می‌ساختند هر دو یک حرف داشتند و آن هم این بود که انقلاب می‌خواهد تمدن بزرگی را از روستا تا جبهه در ایران درست کند.

وی خاطر نشان کرد: ایران ملتی است که می‌تواند با فرهنگ، تمدن، صنعت و اندیشه خود مؤثر باشد و ملت ایران می‌خواهد با هویت خود بایستد و در تکنولوژی، علم، اخلاق، معنویت، فلسفه و ... نقش ایفا کند.

رضایی گفت: تمدن و اندیشه اسلامی بر فکر استوار است و به پشتوانه فکری قوی خود اطمینان دارد، لذا از ابتدای انقلاب برخورد فکری و تمدنی به وجود آمد.

جهاد‌ طلایه‌دار دفاع از یک اندیشه و تمدن است

وی بیان داشت: جهاد، سپاه و بسیج طلایه‌دار دفاع از یک اندیشه و تمدن بوده و متاسفانه آمریکا، صهیونیسم و انگلیس سردمدار یک تکبر تمدنی و لم جهانی علیه ملت ایران بودند.

رضایی افزود: جهادگران مدافعان تمدنی هستند و کار بزرگی نیز انجام دادند، هر چند سال یک فضاسازی نسبت به مسائل جنگ می‌شود و نمی‌گذارند این چراغ نورانی ایستادگی ملت ایران خودش را نشان دهد.

وی عنوان کرد: تنها در جنگ ایران و عراق به عنوان یکی از شش جنگ مهم قرن 20، همه قدرت‌ها پشت سر صدام بود و تمام امکانات را در اختیار داشت.

رضایی گفت: جهادگران ما بزرگترین حادثه تاریخ ایران اسلامی را رقم زدند و پشت دو قدرت بزرگ بین‌المللی را به زمین زدند، شعار ما می‌توانیم بعد از آزادسازی خرمشهر شکل گرفت.

وی تصریح کرد: به حب و بغض‌های اکنون نگاه نکنید، صد سال دیگر بزرگ‌ترین حادثه‌ای که آینده به آن افتخار می‌کند، هشت سال دفاع مقدس ایران است.

حب و بغض‌های سیاسی مانع درخشش دفاع ملت ایران شده است

رضایی خاطر نشان کرد: اکنون حب و بغض‌های سیاسی اجازه نمی‌دهد که پرتو این آفتاب درخشان دفاع و ایستادگی ملت ایران اوج گیرد، اما آینده آن را می‌بیند که چه معجزه‌ای رخ داد.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس ابراز داشت: ما از اینکه بزرگان عرصه سیاست جهادگران و رزمندگان را آن چنان که باید حمایت نمی‌کنند، گله‌مند نیستم، چون برای خدا کار کردیم، اما گلایه از این است که چرا آن تفکر و اندیشه حفظ و تقویت نشد.

رضایی اذعان داشت: از اسم و نام رزمندگان و شهدا استفاده شد، اما از اخلاق، منش، تفکر و مسیر آنها کمتر بهره گرفتیم، این سرمایه بزرگی است که به آن نیاز داریم.

ما نیازمند اندیشه جهادی و تفکر شهدا هستیم

وی عنوان کرد: ما نیازمند اندیشه جهادی، مرام و افکار شهدا و ایثار و گذشت هستیم، شهیدانی چون محمد آرمان و محمدحسین عرب‌نژاد قابل مقایسه با میلیاردها دلار نیستند و با وجود چنین شخصیت‌هایی اقتصاد، فناوری و صنعت ایران ده برابر سریع‌تر پیش می‌رود.

رضایی افزود: انتظارات ما از مسئولان کشور بالا است به دلیل اینکه مسیر و تفکری که بسیج، سپاه و نیروهای حزب‌اللهی بنا گذاشتند و بدون استفاده سیاسی و صادقه راه نجات ملت ایران است.

وی خاطر نشان کرد: انتظار این است که مسیرمان را ادامه دهیم و کاری به هیاهوهای داخلی و خارجی نداشته باشیم، جمهوری اسلامی راه خود را پیدا کرده و ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/80017/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول