اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی رشت:

اتصال در سیم‌کشی برق عامل اصلی حریق منازل رشت است

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت گفت: اتصال در سیستم سیم‌کشی برق عامل اصلی حریق منازل رشت است.

اتصال در سیم‌کشی برق عامل اصلی حریق منازل رشت است

علی مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به مناسبت گرامیداشت فرا رسیدن هفتم مهر روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی با اشاره به اینکه در پنج ماه نخست امسال یک‌هزار و 242 فقره حریق و حوادث در رشت به وقوع پیوسته است، اظهار کرد: 997 فقره مربوط به اطفای حریق علفزار، جنگل، منازل مسکونی، واحدهای صنفی و ... بوده است.

وی تعداد 593 فقره از تعداد حریق‌های مذکور را مربوط به حریق علفزار و جنگل دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه گیلان جزو استان‌های سبز کشور است در فصولی که تردد مسافر در استان زیاد است میزان حریق جنگل و علفزار افزایش می‌یابد.

این مسئول،ادامه داد: باید برای جلوگیری از وقوع حریق اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گیرد تا مسافران نکات ایمنی را رعایت کرده و شاهد افزایش حریق در جنگل و علفزار نباشیم.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت با بیان اینکه در مدت مذکور بیش از 130 فقره افزایش حریق در جنگل و علفزار رخ داد، یادآور شد: حریق منازل مسکونی نیز 174 فقره بوده است.

وی، اتصال در سیستم سیم‌کشی برق را عامل اصلی حریق منازل مسکونی رشت ذکر کرد.

مقصودی آمار حریق واحدهای صنفی را 73 فقره عنوان کرد و متذکر شد: اتصال در سیم‌کشی برق عامل اصلی حریق واحدهای صنفی است که نشان می‌دهد باید نگاه ویژه‌تری به سیستم برق اماکن شود.

وی با اشاره به اینکه امسال 51 فقره حریق خودرو در رشت به وقوع پیوسته است، متذکر شد: در استاندارد سیستم خودرویی کشور باید یک دستگاه خاموش کننده آتش در خودرو قرار گیرد که این مورد در سال‌های گذشته محقق نشده است.

این مسئول اضافه کرد: توصیه می‌شود که صاحبان خودرو برای جلوگیری از حریق و خسارات ناشی از آن یک خاموش کننده دو کیلویی تهیه کرده و در خودروی خود نصب کنند.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی رشت با تصریح بر اینکه امسال آمار حوادث سیر صعودی داشته است، خاطرنشان کرد: امسال 414 فقره حادثه مانند تصادف، غرق شدن، برق‌گرفتگی، سقوط از ارتفاع و ... به وقوع پیوسته است.

وی، از جمع‌آوری 67 فقره حیواناتی که موجب آزار شهروندان شده بودند خبر داد.

مقصودی میانگین حضور زمانی ماموران آتش‌نشانی در محل حادثه را با احتساب داخل شهر رشت، حومه و شهرهای اطراف چهار دقیقه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه شهر رشت در حال گسترش و بزرگ شدن است، یادآور شد: به صورت فزاینده‌ای جمعیت رشت افزایش می‌یابد.

این مسئول متذکر شد: در این راستا آتش‌نشانی موفق‌تر است که بتواند در شرایط ثابت آمار حریق و حوادث رشت را کاهش دهد.

انتهای پیام/84002/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول