اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان همدان خبر داد

وقوع 8 مورد آتش‌سوزی در مراتع شهرستان همدان

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان همدان با اشاره به وقوع 8 مورد آتش‌سوزی در مراتع این شهرستان از ابتدای سال تاکنون گفت: آتش‌‌سوزی‌ها از اواسط مردادماه آغاز می‌شود و در شهریورماه به اوج خود می‌رسد.

وقوع 8 مورد آتش‌سوزی در مراتع شهرستان همدان

رضا الوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اجرای اقدامات پیشگیرانه در راستای مقابله با آتش‌سوزی در مراتع اظهار کرد: نصب تابلوهای هشدار دهنده در مناطق بحرانی برای اطلاع‌رسانی به عموم از جمله این اقدامات به شمار می‌رود.

وی افزود: از دیگر فعالیت‌ها می‌توان به برگزاری جلساتی با شوراها و دهیاران سطح شهرستان به ویژه در مناطق بحرانی در راستای اطفای حریق و نحوه کنترل و اطلاع‌رسانی به دامداران و کشاورزان اشاره کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان همدان تصریح کرد: برقراری کشیک اطفای حریق توسط یگان حفاظت شهرستان با همکاری اداره کل منابع طبیعی و پرسنل موجود از دیگر اقدامات مهم در زمینه مقابله با آتش‌سوزی مراتع در سطح استان بوده است.

وی اضافه کرد: شماره تماس 09654 به صورت 24 ساعته آماده دریافت گزارشات شهروندان در زمینه تخریب و حریق مناطق بوده و به محض اطلاع، واحد کشیک به محل اعزام شده و نسبت به عملیات اطفای حریق اقدام می‌کند.

الوندی با اشاره به وقوع هشت مورد آتش‌سوزی از ابتدای سال تاکنون یادآور شد: آتش‌‌سوزی‌ها از اواسط مردادماه آغاز می‌شود و در شهریورماه به اوج خود می‌رسد.

وی تصریح کرد: از این تعداد سه مورد آتش‌سوزی در عباس‌آباد، سه مورد در حیدره و دو مورد نیز در جاده امامزاده کوه بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان همدان با اشاره به علت آتش‌سوزی‌های به وقوع پیوسته خاطرنشان کرد: علت آتش‌سوزی‌ها عمدتاً غیر عمدی بوده است.

وی با اشاره به اهمیت مراتع گفت: مراتع در مقابله با ریزگردها که از مشکلات اخیر کشور محسوب می‌شوند، نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

الوندی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات حریق مراتع می‌توان به فرسایش خاک، هدررفت آب و بروز برخی بیماری‌های تنفسی اشاره کرد.

وی افزود: مردم و کسانی که قصد گردش در طبیعت را دارند باید از روشن کردن آتش در مراتع خودداری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان همدان با اشاره به تخریب 5 هزار متری چمن‌زار چشمه ملک تصریح کرد: علت اصلی این امر بحران کم‌آبی بوده و مردم برای تأمین آب این منطقه را تخریب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه منابع طبیعی نیازمند اختصاص اعتبار است، اظهار کرد: برای اجرای این مهم باید تمام دستگاه‌ها پای کار بیایند.

الوندی در پایان با اشاره به آتش‌سوزی مرتع در حیدره در 17 شهریورماه امسال گفت: این آتش‌سوزی در کنار یک باغ اتفاق افتاده بود که در راستای ایجاد کانال و لایروبی با آتش کشیدن خارها توسط مقنی، حریق به داخل مرتع نفوذ کرده بود.

انتهای پیام/89006/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول