اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عنبرآباد:

احداث مساجد در جنوب کرمان شتاب گیرد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنبرآباد گفت: به دلیل وجود فرقه‌های ضاله در برخی مناطق می‌طلبد که احداث مساجد شتاب بیشتری بگیرد.

احداث مساجد در جنوب کرمان شتاب گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، عباس امیری صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه جنوب کرمان در این شهرستان اظهار کرد: در عنبرآباد کارهای زیربنایی فرهنگی بزرگی از جمله احداث مصلی، مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص)، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ... انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت‌های نهم و دهم در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی در این منطقه عالی کار شده است، افزود: اگر اعتبار ویژه‌ای برای شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها اختصاص داده شود، می‌توان مصوبات شورا را اجرایی کرد که این امر باید از طریق شورای عالی انقلاب فرهنگی پیگیری شود.

امیری درباره معضل طلاق تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار برگزاری کلاس‌های آموزشی و استفاده از روانشناسان و استادان مجرب در سطح روستاها در راستای آگاه‎سازی مردم مؤثر است.

وی گفت: مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) شهر عنبرآباد مکان وسیعی است، اما اعتبار لازم برای برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و دعوت از کارشناسان و روحانیان مجرب وجود ندارد.

امیری با بیان اینکه به دلیل وجود فرقه‌های ضاله در برخی مناطق می‌طلبد که احداث مساجد شتاب بیشتری بگیرد، عنوان کرد: همچنین در بخش جبالبارز جنوبی به دلیل بعد مسافت نتوانستیم، کارهای فرهنگی مطلوبی انجام دهیم.

هادی پورجاوید رئیس مرکز آموزش عالی غیرانتفاعی جاوید جیرفت نیز اظهار داشت: در راستای ارتقای فرهنگ جامعه باید نسبت به بحث سخت‌ و نرم‌افزاری آن توجه بیشتری صورت گیرد.

وی خطبه‌های نماز جمعه را یکی از بهترین ابزار بخش نرم‌افزاری فرهنگ خواند و افزود: خطبه‌های نماز جمعه به خوبی در این شهر بیان می‎شود و همه از خیر و برکت آن استفاده می‌کنند.

پورجاوید تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود، سه تابلوی تبلیغاتی سطح شهر به شورای فرهنگ عمومی شهرستان و جنوب استان کرمان به بحث ترویج فرهنگ اسلامی اختصاص داده شود تا از این طریق بتوانیم، حرکت تأثیرگذاری انجام دهیم.

وی در بخش سخت‌افزاری فرهنگ نیز ابراز داشت: در این بخش با توجه به مشکل روشنایی بسیاری از خیابان‌ها و معابر سطح شهر که اقتصاد شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد نیز اقداماتی صورت گیرد.

پورجاوید عنوان کرد: با توجه به اقلیم منطقه جنوب کرمان پیشنهاد می‌شود با همکاری مسئولان و دانشگاه‌ها و مراکز علمی از انرژی خورشید و تکنولوژی روز برای تولید برق و در نتیجه روشنایی شهر استفاده شود.

انتهای پیام/80001/ز40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول