اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو خبرگان رهبری:

بازسازی مساجد در مناطق زلزله‌زده ارسباران رضایت‌بخش نیست

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که هنوز بازسازی در مناطق زلزله‌زده به اتمام نرسیده است، گفت: مساجد محل عبادت و آرامش معنوی مردم هستند و باید در کنار ساخت و ساز سایر بناها مورد توجه قرار گرفته و بازسازی شوند.

بازسازی مساجد در مناطق زلزله‌زده ارسباران رضایت‌بخش نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی حقوق بشر اسلامی منطقه هفت کشور، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در حاشیه دیدار از روستاهای زلزله‌‌زده اورنگ، رشت‌آباد جدید و قدیم در شهرستان اهر با بیان اینکه به دلیل عدم اتمام ساخت واحدهای مسکونی، مشکلات تامین آب و گاز و همچنین مشکلات عدیده بهداشتی زلزله‌زدگان، هنوز برای اعلام پایان یافتن بازسازی مناطق زلزله‌زده ارسباران زود است، اظهار کرد: متاسفانه در بسیاری از این واحدها اسکلت و چاردیواری ساخته شده و هیچ‌گونه امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی و حمام وجود ندارد و کارهایی از قبیل نازک‌کاری، برق‌کشی، سفید‌کاری و... انجام نشده است.

وی با بیان اینکه بازسازی مساجد مناطق زلزله‌زده خواست اصلی زلزله‌زدگان در دیدارها بود، ادامه داد: با وجود تبلیغات صورت گرفته درباره بازسازی مساجد و مدارس، در مناطق مورد بازدیدی همچون روستای اورنگ که در ایام پس از زلزله توسط مقام معظم رهبری مورد بازدید قرار گرفته بود مسجد آن به طور کامل ساخته نشده و مدارس منطقه نیز هنوز بازسازی نشده است.

عضو شورای عالی کمیسیون حقوق بشر اسلامی با اشاره به اینکه مساجد محل عبادت و آرامش معنوی مردم هستند و باید در کنار ساخت و ساز سایر بناها مورد توجه قرار گرفته و بازسازی شوند، افزود: انتظار داریم متولیان امر همچنان که در سایر پروژه‌ها کارها را به نحو شایسته انجام می‌دهند در بحث مساجد نیز با کمک مردم، خیران و سایر دستگاه‌های مرتبط بتوانند در کمترین زمان ممکن مساجدی در خور شأن این مراکز معنوی و دینی بسازند.

وی با بیان اینکه خدمات ارزشمند صورت پذیرفته در مناطق زلزله‌زده لازم بوده ولی ناکافی است، ادامه داد: نقش بی‌بدیل خیران در بازسازی اماکن عمومی از جمله در ساخت مساجد، مدرسه، حمام، کتابخانه و سایر مکان‌ها بسیار قابل توجه است از این رو لازم می‌دانم از این طریق از خدمات خیران در این خصوص قدردانی کنم.

هاشم‌زاده‌ هریسی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که هنوز بازسازی به اتمام نرسیده و کارها در مورد احداث زیرساخت‌ها و نیز اتمام اماکن دامی باقی‌مانده در این مناطق بسیار است، افزود: امیدوارم دولتمردان تدبیر و امید بتوانند با تدبیر و دادن امید به مردم منطقه نواقص موجود را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه روستاهای دورافتاده مناطق زلزله‌زده نیاز به توجه مضاعف دارند، افزود: متاسفانه در تعدادی از روستاهای دورافتاده مناطق زلزله‌زده کار بخصوصی صورت نپذیرفته و هنوز تعدادی نتوانسته‌اند نسبت به ساخت اماکن مسکونی اقدام کنند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری نسبت به احداث طرح هادی و مسجد روستای اورنگ و نیز اصلاح پیچ خطرناک جاده اصلی در مابین سد ستارخان و روستای رشت‌آباد قدیم تاکید کرد.

انتهای پیام/60002/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول