اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت استان کرمان بیان کرد

اعزام 1865 زائر از سطح استان کرمان به حج تمتع

مدیر حج و زیارت استان کرمان بیان کرد: در سال جاری یک‌هزار و 865 زائر از سطح استان کرمان در قالب 15 کاروان و پنج پرواز پهن‌پیکر شرکت هواپیمایی ماهان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

اعزام 1865 زائر از سطح استان کرمان به حج تمتع

به گزارش فارس از کرمان شامگاه شنبه نخستین گروه از زائران خانه خدا از کرمان با بدرقه استاندار کرمان، معاونان استاندار، مدیرکل فرودگاه و گمرکات استان کرمان، فرماندار کرمان و جمعی دیگر از مسئولان عازم سرزمین وحی شدند.

روح‌الله پورشعبان در حاشیه این اعزام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در سال جاری یک‌هزار و 865 زائر از سطح استان کرمان در قالب 15 کاروان و پنج پرواز پهن‌پیکر شرکت هواپیمایی ماهان به حج تمتع اعزام می‌شوند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان بیان کرد: ‌در سال جاری 10 دوره کلاس‌های آموزشی برای زائران حج در استان کرمان برگزار شده که مسئولان مربوطه در این دوره‌ها توصیه‌های لازم را به آنها ارائه کرده‌اند.

رئیس حج و زیارت استان کرمان ابراز داشت: زائران حج تمتع استان کرمان از 30 شهریور ماه جاری تا یکم مهر ماه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

پورشعبان افزود: به دلیل اجرای طرح توسعه مسجدالحرام تعداد زائران اعزامی کاهش یافته که این کاهش در تعداد زائران استان کرمان 20 درصد بوده است.

وی گفت: در کاروان‌های حج تمتع امسال به درخواست زائران پزشک بانوان وجود دارد و زائرانی که توان جسمی و فرهنگی لازم را دارند با عنوان «یاوران حجاج» و «زائر یاور» کمک گرفته می‌شوند و بسته‌های فرهنگی به صورت رایگان در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

رئیس حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه حمل مواد مخدر توسط زائران در سال‌های اخیر سیر نزولی داشته است، عنوان کرد: همواره توصیه‌های لازم به زائران درباره تبعات منفی این اقدام ارائه می‌شود.

محمد نخعی مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان در حاشیه این اعزام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: امسال محدودیت در اعزام زائران به خانه خدا را کشور سعودی پیش آورده است و یک‌هزار و 865 زائر در قالب 15 کاروان و با پنج پرواز پهن‌پیکر بوئینگ 747 اعزام می‌شوند.

وی افزود: طبق سال‌های گذشته تمام امکانات و وسایل رفاهی تسهیلاتی را برای زائران ایجاد کرده‌ایم و نقاط ایستایی را تا جایی که توانسته‌ایم، کم کرده‌ایم، برای اینکه در نقاط ایستایی زائران راحت باشند.

نخعی عنوان کرد: فرودگاه کرمان این آمادگی را دارد که زائران تا هر تعداد افزایش پیدا کنند، می‌توانیم، حمایت کنیم و تمام امکانات آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

وی گفت: بازگشت زائران از تاریخ 28 آبان ماه تا دوم آذر ماه ادامه دارد.

انتهای پیام/80018/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول