اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

حجاج ایرانی برای کاروان‌های کشورهای دیگر الگو باشند

استاندار خوزستان گفت: حجاج ایرانی و به ویژه خوزستانی باید برای کاروان‌های کشورهای دیگر الگو باشند و تا آنجا که امکان دارد شئونات اسلامی را رعایت کنند.

حجاج ایرانی برای کاروان‌های کشورهای دیگر الگو باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدجعفر حجازی در نشست با مدیران کاروان‌های حج و زیارت که ظهر امروز در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: هدف از سفر حج توجه به ابعاد معنوی و ارتباط بیشتر با خداوند است.

وی بیان کرد: زوار باید عشق و علاقه خود را به هنگام زیارت خانه خدا و اهل بیت(ع) و همچنین بازدید از اماکن مذهبی حفظ کنند.

استاندار خوزستان گفت: همیشه افرادی که برای بار اول به زیارت خانه خدا مشرف می‌شوند به هنگام بازگشت تازه متوجه می‌شوند که به کجا سفر کرده‌اند، این موضوع نشان می‌دهد که به اندازه کافی به اهمیت سفر دقت نکرده‌اند.

وی خطاب به مدیران کاروان‌های حج و زیارت خوزستان گفت: باید کاری کرد که زوار از حداکثر ظرفیت بعد معنوی سفر بهره‌مند شوند البته سهولت خدمات در کنار کارهای معنوی نباید فراموش شود.

حجازی؛ کاروان‌های ایرانی را بهترین کاروان‌های موجود در سفر معنوی حج دانست و افزود: کاروان‌های جمهوری اسلامی ایران به لحاظ خدمات‌رسانی، سازماندهی و مدیریت در بین کاروان‌های کشورهای اسلامی زبانزد هستند.

وی ادامه داد: زوار ایرانی و به ویژه خوزستانی باید برای کاروان‌های کشورهای دیگر الگو باشند و تا آنجا که امکان دارد شئونات اسلامی را رعایت کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه برقراری نظم در بین کاروان‌ها از مهم‌ترین نکاتی بوده که باید مدیران کاروان‌ها به آن توجه کنند افزود: نظم‌ دادن به کاروان‌ها موجب اتلاف کمتر وقت شده و زوار می‌توانند استفاده بیشتری داشته باشند.

وی مدیران کاروان‌ها را از حضور فرقه وهابیت در بین زوار آگاه ساخت و عنوان کرد: وهابیون به دنبال آن هستند که از طرق مختلف زوار ایرانی را وارد شبهات کنند، پس مدیران کاروان‌ها باید مراقب باشند تا به لحاظ معنوی آسیبی به کاروان وارد نشود.

حجازی رعایت اصول اخلاقی و زیارتی زوار امری مهم تلقی کرد و افزود: در بعضی مواقع حرکاتی از زوار دیده می‌شود که در شأن آن‌ها نیست و مدیران کاروان‌ها باید این موارد را گوش زد کنند.

وی بیان کرد: مسئولان کاروان‌ها و همچنین روحانیون حاضر در هر کاروان رعایت شئونات اسلامی را در حین سفر دائما به زوار گوش‌زد کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: با توجه به افزایش نرخ ارز بهتر است که زوار از خرید کالا به عنوان سوغات خودداری کنند و به بعد معنوی سفر بیشتر توجه کنند.

انتهای پیام/ 72015/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول