اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خمینی شهر:

حجاج ایرانی با خرید سوغات از داخل به اقتصاد کشور کمک کنند

امام جمعه خمینی شهر گفت: حجاج ایرانی سوغات خود را از داخل کشور خودمان تأمین کنند و با خرید از داخل کشور به اقتصاد کشورمان کمک کنند.

حجاج ایرانی با خرید سوغات از داخل به اقتصاد کشور کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی شهر، حجت‌الاسلام عباس رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز خمینی شهر اظهار کرد: خرید حجاج ایرانی از بازارهای کشور عربستان کمک به اقتصاد آن کشور و وهابیت است و حجاج از خرید سوغات از بازار عربستان خودداری کنند.

وی افزود: پول حجاج و مسلمانان جهان امروز برای کشتن مسلمانان سوریه و شیعیان عراق هزینه می‌شود، خرید از بازار عربستان در این شرایط حرام است و حجاج فقط بنا به ضرورت پول خود را در کشور عربستان خرج کنند. 

وی تصریح کرد: حجاج ایرانی سفیران نظام ما در مراسم جهانی حج هستند، حجاج مراقب کنند سفیران خوبی برای حفظ آبروی نظام در بین مسلمانان جهان باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز نهی از منکر در جامعه ما به درستی انجام نمی‌شود، گفت: علت گسترش بعضی از منکرات کوتاهی خود مردم در جامعه است.

وی افزود: یکی از معضلات اجتماعی ما این است که مردم در مقابل منکرات جامعه بی‌تفاوت شده‌اند و در بخش زیادی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه خود مردم مقصر هستند.

امام جمعه خمینی شهر تصریح کرد: همه ما در مقابل مشکلات اجتماعی مسئول هستیم و نمی‌توانیم ادعا کنیم مشکلات اجتماعی به ما مربوط نمی‌شود، هر فسادی که در جامعه در حال گسترش است کوتاهی خود مردم در مقابل آن فساد عامل ترویج آن  است.

وی بیان داشت: امروز پرداخت بعضی از سودهای بانکی به عنوان ربا محسوب می‌شود و گناه این ربا به عهده مسئولین بانکی است که می‌دانند این وام ربا است و با این حال به مردم پرداخت می‌کنند.

رحیمی بیان داشت: امروز شاهد هستیم که مسئولین در مقابل مشاهده پرداخت سودهای بانکی بی‌تفاوت هستند و بعضی از وام‌های بانکی و مؤسسات مالی به صراحت ربا محسوب می‌شود.

انتهای پیام/2301/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول