اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بویین‌‌زهرا:

حجاج با خرید تولیدات ملی به اقتصاد کشور کمک کنند

امام جمعه بویین‌زهرا گفت: حجاج با خرید تولیدات ملی به اقتصاد کشور کمک کنند.

حجاج با خرید تولیدات ملی به اقتصاد کشور کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، حجت‌الاسلام محمدهمایون زرینه عصر امروز در حاشیه دیدار با تعدادی از روحانیون شهر بویین‌زهرا در جمع خبرنگاران دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) را تبریک گفت و اظهار داشت: آحاد مردم باید با آذین‌بندی شهرها، معابر و حضور در محافل و مجالس ذکر فضائل اهل بیت(ع) در برگزاری هرچه باشکوه‌‌تر جشن‌ها و مراسم ایام دهه کرامت همت گمارده و تلاش کنند.

امام جمعه بویین‌زهرا حضرت معصومه(س) را به عنوان الگو و اسوه کنونی تمام بانوان و به‌ویژه دختران در جنبه‌های علم، عمل، دین، ایمان، حجاب و عفاف معرفی کرد و رعایت دستورات الهی را به عنوان بهترین وسیله برای خشنودسازی اهل بیت(ع) و دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی ذکر کرد.

زرینه با تبریک آغاز هفته حج تصریح کرد: معنویت، هم‌اندیشی و اتحاد اسلامی به عنوان شعار‌های در نظر گرفته شده برای هفته حج سال جاری بوده و این موسم مغتنم بهترین زمان برای هم‌اندیشی و وحدت جهان اسلام و فرصت طلایی برای تشکیل امت واحده و پرهیز از اختلاف است.

وی اهمیت حج از نگاه قرآن و احادیث را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: اهتمام به انجام و شرکت در مراسم‌ معنوی، پرهیز از اتلاف وقت، شرکت در نمازهای جماعت، همراهی با مسلمانان در انجام فرائض، پرهیز از حرکات تفرقه‌انگیز، تحریک‌آمیز و کارهای جاهلانه و بدعت‌آمیز در امر زیارات جزو تذکراتی است که حجاج باید به آن‌ها توجه کافی را داشته باشند.

امام جمعه بویین‌زهرا با بیان اینکه حجاج باید با توجه به اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی زمینه بهبود جامعه را فراهم کنند، خواستار صرفه‌جویی در برگزاری مراسم‌، خرید داخلی و پرهیز از اسراف در برگزاری‌ میهمانی‌ها از سوی حجاج شد.

زرینه نقش برجسته امامزادگان و بقاع متبرکه در دین‌داری و حفظ مذهب را مورد اشاره قرار داد و افزود: بقاع متبرکه محور کارهای فرهنگی جامعه بوده و در گسترش فرهنگ اسلامی اثرگذار هستند.

وی به سالروز کشتار جمع پرشماری از مردم بی‌دفاع توسط رژیم ستمشاهی در میدان ژاله (شهدا) تهران در جمعه سیاه سال 57 اشاره کرد و افزود: امام راحل فرمودند 17 شهریور 57 نشان داد قیامی که برای خداست و نهضتی که براساس معنویت و عقیده است، هیچ‌گاه عقب‌نشینی نمی‌کند.

امام جمعه بویین‌زهرا حادثه 17 شهریور را نقطه عطفی در مبارزات مردم مظلوم ایران با حکومت ستمشاهی دانست و اظهار داشت: خون‌های پاک و به ناحق ریخته شهدا طی سال‌های پیش از انقلاب جزو عوامل مهم سرنگونی رژیم فاسد پهلوی بوده است که به فاصله پنج ماه تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی روند مبارزات مردم انقلابی کشور را شتاب بخشید و جان ‌تازه‌ای را در رگ‌های انقلابیون جاری ساخت.

زرینه به سالگرد وقوع حادثه 11 سپتامبر و حمله هواپیماهای مسافربری به دو برج 110 طبقه‌ای مرکز تجارت جهانی و ساختمان وزارت جنگ آمریکا در سال 2011 اشاره و انجام اعمال تروریستی در کشور‌های مختلف را به شدت محکوم کرد.

انتهای پیام/77005/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول