اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی خبر داد

تخصیص 600 میلیون ریال هزینه ولیمه حجاج آذربایجان غربی برای کمک به نیازمندان

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی از اختصاص بیش از 600 میلیون ریال هزینه ولیمه حجاج کاروان‌های شمال آذربایجان غربی برای کمک به نیازمندان خبر داد.

تخصیص 600 میلیون ریال هزینه ولیمه حجاج آذربایجان غربی برای کمک به نیازمندان

 امیر شجاع‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: زائران خانه خدا می‌توانند با صرف بخشی از هزینه‌های اضافی ولیمه و سوغات خود به نیازمندان، ضمن دستگیری از نیازمندان، آثار و برکات این سفر معنوی را ماندگارتر سازند.

وی بر لزوم ترویج فرهنگ دستگیری از نیازمندان در میان حجاج تأکید کرد و افزود: حج سفر معنوی و بسیار ارزشمندی است که نباید با صرف هزینه‌های کلان برای ولیمه و خرید سوغات خدشه‌دار شود.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی با اشاره به وجود نیازمندان متعدد در استان، تصریح کرد: در کلاس‌های آموزشی و توجیهی حجاج، در کنار آموزش مناسک و احکام حج بر ضرورت توجه به این مسئله توسط روحانیون و مدیران کاروان‌ها تأکید می‌شود.

شجاع‌زاده به مشارکت زائران کاروان‌های شمال استان در این طرح اشاره و خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته زائران شمال استان از شهرستان‌های خوی و سلماس، بیش از 600 میلیون ریال از هزینه‌های ولیمه خود را صرف کمک به یکی از مراکز امور خیریه دختران معلول ذهنی که زیر نظر بهزیستی استان است کردند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام خداپسندانه با محوریت حج و زیارت استان صورت گرفته است.

 مدیرکل حج و زیارت آذربایجان غربی بر لزوم مشارکت در چنین طرح‌های عام‌المنفعه تأکید کرد و افزود: سفر حج چنانچه مزین به احسان و انفاق شود آثار و برکات آن ماندگارتر می‌شود که نزد خداوند نیز محبوب‌تر می‌شود.

شجاع‌زاده با اشاره به برگزاری 12 کلاس آموزشی زائران خانه خدا در استان، تصریح کرد: این کلاس‌ها از هفته‌های گذشته برای آموزش احکام و مناسک حج و ارائه آخرین قوانین عربستان صعودی به حجاج ارائه می‌شود که تا زمان اعزام حجاج ادامه می‌یابد.

وی همچنین از واریز 20 میلیون ریال به حساب زائران حج تمتع امسال از روز گذشته خبر داد و افزود: 11 میلیون ریال این مبلغ از بابت سود سپرده است و 9 میلیون ریال باقیمانده نیز از بابت تخفیفات اخذ شده از شرکت‌های هواپیمایی، اسکان و ایاب و ذهاب حجاج است که با ارائه مدرک معتبر شناسایی فرد ذینفع قابل برداشت است.

گفتنی است کاروان‌های حجاج استان مدینه بعد بوده و عملیات اعزام زائران آنها از چهاردهم مهر ماه آغاز شده و تا هفدهم مهر ماه در قالب پنج پرواز از فرودگاه ارومیه به مقصد جده به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/61006/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول