اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان اعلام کرد

عامل انسانی مهم‌ترین دلیل حریق اخیر‎ جنگل‎های گلستان

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: در بررسی‎های به عمل آمده مشخص شد که مهمترین عامل آتش‌سوزی اخیر جنگل‎های گلستان عامل انسانی بوده است.

عامل انسانی مهم‌ترین دلیل حریق اخیر‎ جنگل‎های گلستان

قاسم سمیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: احتمالاً این آتش‎سوزی‎ها بر اثر سهل‎انگاری و بی‎اطلاعی رخ داده و با توجه به خشکسالی‎های اخیر شرایط برای توسعه حریق مهیا شده است.

گرما و وزش باد عامل شعله‎ورتر شدن حریق جنگل‎ها

وی تصریح کرد: متاسفانه گرما و وزش باد نیز در فرآیند توسعه حریق موثر بوده و به شعله‎ورتر کردن آن کمک کرده است.

سمیعی با اشاره وقوع حریق در جنگل‎های شهرستان علی‎آباد کتول افزود: با حضور به موقع نیروهای اطفا حریق دستگاه‎های عملیاتی، این آتش‎سوزی مهار شد.

از برپا کردن آتش و رها کردن آن در نقاط جنگلی خودداری شود

وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا و عواملی که ذکر شد، احتمال آتش‎سوزی طی روزهای آینده هم وجود دارد، به همین جهت از مسافران یا افرادی که در جنگل‌ها تردد می‎کنند درخواست می‎شود: در این اوقات از سال ضمن رعایت نکات ایمنی از برافروختن آتش در جنگل‎ها، حریم جاده‎ها و تفرج‎گاه‎ها خودداری کنند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به تمهیدات به عمل آمده برای مهار حریق پارک ملی گلستان تصریح کرد: از شروع این آتش‎سوزی، نیروهای امدادی و عملیاتی دستگاه‎های مرتبط از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و ارتش در منطقه حاضر شدند و با تلاش آنان آتش‎سوزی به طور کامل مهار شد.

فعلاً هیچ حریقی در جنگل‎های گلستان وجود ندارد

سمیعی یادآور شد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی هم‌اکنون هیچ‎گونه حریقی در جنگل‎های استان وجود ندارد و فعلاً اوضاع تحت کنترل قرار دارد.

وی با اشاره به نامه معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در زمینه آخرین اقدامات در عرصه حادثه آتش‎سوزی اخیر افزود: در این نامه خواسته شد، منطقه حداقل تا 48 ساعت تحت قرنطینه باشد و نیروهای محلی نیز در این منطقه حساس تا رفع کامل تهدیدات ناشی از آتش‌سوزی مستقر باشند.

سمیعی ادامه داد: در این نامه، برای پیشگیری از تکرار آتش‎سوزی، بر پایش کامل منطقه از طریق مسیر هوایی و زمینی تاکید شده است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون نیروها در این منطقه حضور دارند تا زمان پایان عملیات اعلام شود.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هر ساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی از جمله زلزله، سیل و آتش‎سوزی جنگل‎ها است.

انتهای پیام/83002/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول