اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تاکید کرد

تلاش برای ارتقاء درآمد عشایر و روستاییان اولویت دولت و مجلس

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از طرح‌های اشتغالزا و ارتقاء درآمد عشایر و روستاییان در اولویت برنامه‌های دولت و مجلس است.

تلاش برای ارتقاء درآمد عشایر و روستاییان اولویت دولت و مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، عباس فلاحی‌باباجان ظهر امروز در پنجمین جشنواره ورنی در اهر با اشاره به نقش عشایر و روستاییان برای نیل به خودکفایی در کالاهای استراتژیک کشاورزی از جمله گندم، گوشت و سایر فرآورده‌های کشاورزی بر حمایت همه جانبه از این قشر زحمتکش با ارائه تسهیلات حمایتی تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه ورنی‌بافی و صنایع دستی مرتبط با بخش کشاورزی و عشایری یکی از منابع مهم درآمدی بعد از کشاورزی و دامداری و از مشاغل اصلی بانوان و دختران روستایی است حمایت جدی از این قشر تلاشگر و زحمتکش را از وظایف اصلی مسئولان ذیربط برشمرد و خواستار تدوین برنامه‌های حمایتی مناسب برای افزایش درآمد جامعه عشایری و روستایی شد.

این نماینده مجلس گفت: باید با تداوم این جشنواره‌ها و تخصصی کردن آنها و حلاجی مسائل و مشکلات جامعه عشایری و تحقیق میدانی در این خصوص گام‌های عملی در رفع مشکلات آنها برداریم.

فلاحی‌باباجان شهرستان‌های اهر و هریس را دو شهرستان مستعد در بخش صنایع ‌دستی برشمرد و افزود: ورنی و فرش هریس دو نماد و شاخصه فرهنگ بومی و سنتی این شهرستان‌ها است که می‌توان با نظارت اصولی، استفاده از رنگ‌های گیاهی و مرغوب و متناسب با ذائقه‌ها و سلایق مختلف مشتریان به یکی از کالاهای اصلی صادرات غیرنفتی استان تبدیل کرد که در این زمینه تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت مسئولان ذیربط را می‌طلبد.

وی صنایع دستی بافته شده در منطقه را در ایجاد درآمد مناسب برای دختران و زنان عشایری و ایجاد انگیزه برای کار و تلاش مهم ارزیابی کرد و خواستار تلاش مشترک سازمان جهادکشاورزی، اداره کل امور عشایری، آموزش فنی و حرفه‌ای و میراث فرهنگی و صنایع دستی در این زمینه شد.

انتهای پیام/60003/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول