اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان:

ورزش در کردستان نهادینه شده است/ حمایت مجلس را نیاز داریم

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان بر نهادینه شدن فرهنگ پرداختن به ورزش در استان تأکید کرد.

ورزش در کردستان نهادینه شده است/ حمایت مجلس را نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهران تیشه‌گران دوشنبه شب در نشست معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان با رؤسا و نواب رئیس هیئت‌های ورزشی استان کردستان با بیان اینکه فعالیت جوانان کردستانی در رشته‌های ورزشی چشمگیر است، گفت: در سال 91 تنها 120 میلیون تومان بودجه اداره‌کل ورزش و جوانان این استان بود.

وی با تقدیر از هیئت‌های ورزشی استان در سرپا نگاه داشتن ورزش اظهار کرد: هیئت‌ها از نظر بودجه به شکل خودگران عمل کردند که ناشی از مشکلات اداره‌کل در حوزه اعتباری بود.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان با تأکید بر نهادینه شدن فرهنگ پرداختن به ورزش در میان اهالی این استان، وجود قهرمانان فراوان از گذشته تا امروز در رده‌های سنی مختلف در بین زنان و مردان کرد را شاهد مدعای خود ذکر کرد.

تیشه‌گران با اذعان به اینکه کردستان از استان‌های کمتر توسعه یافته است گفت: البته در دولت‌های نهم و دهم در خصوص توجه به این استان گام‌های مثبتی برداشته شد.

وی با بیان اینکه تلاش برای برقراری ارتباط و تعامل در این مدت با بخش خصوصی صورت گرفته است، تصریح کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی فعالیت این بخش در ورزش چندان پررنگ نبوده است به گونه‌ای که در این زمینه در رتبه 27 کشور قرار داریم.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد در سال 93 با توجه و کمک مجلس شورای اسلامی، ورزش وضعیت بهتری نسبت به دو سال گذشته را تجربه کند و زمینه رشد و بالندگی در آن فراهم شود.

هیئت‌ها بار ورزش کردستان را بر دوش دارند

در ادامه این جلسه معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان در سخنانی با یادآوری تنگناهای بودجه‌ای ورزش گفت: در سال 90 بودجه این اداره‌کل رقم یک میلیارد و 800 میلیون تومان بود در حالی که در سال 91 این عدد با افت شدید به رقم 120 میلیون تومان رسید.

شهروز باستان با اشاره به وجود 47 هیئت ورزشی در استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر از این تعداد، 44 هیئت ورزشی به فعالیت مشغول هستند.

وی تعداد ورزشکاران سازمان یافته و دارای کارت بیمه در استان کردستان را 37 هزار و 461 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 25 هزار و 65 ورزشکار مرد و 12 هزار و 396 نفر زن هستند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان 48 مورد حضور در مسابقات کشوری و منطقه‌ای، 6 مورد میزبانی رقابت‌های قهرمانی کشور، کسب 62 مدال طلا، 44 نقره و 74 برنز در مسابقات داخل کشور را از جمله دستاوردهای ورزش استان کردستان عنوان کرد.

باستان کسب چهار نشان طلا، یک نقره و سه برنز در مسابقات جهانی و بین‌المللی، حضور 9 تیم ورزشی استان در مسابقات لیگ برتر کشور، برگزاری مسابقات لیگ برتر کشتی پهلوانی و تشکیل کلاس‌های مربیگری، داوری و آموزشی را از جمله دیگر موفقیت‌های این اداره‌کل عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه در این اداره‌کل ابزار مدیریتی لازم فراهم بوده است، مشکل اساسی ورزش و جوانان کردستان را کمبود اعتبار و تنگناهای مالی عنوان کرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی اداره‌کل ورزش و جوانان کردستان با اذعان به اینکه این مسئله موجب شد نتوانیم کار خاصی انجام دهیم گفت: با تلاش هیئت‌ها، ورزش این استان همچنان به حیات خود ادامه می‌دهد.

باستان با بیان اینکه در یکسال اخیر 23 رئیس فدراسیون در استان کردستان حضور یافته‌اند، این موضوع را امری ستودنی و قابل تحسین دانست و گفت: باید مشکل نبود حامیان مالی در این استان حل شود.

وی در پایان با بیان لزوم توجه ویژه به استان کردستان خواستار پیگیری این مطلب از سوی متولیان وزارت ورزش و جوانان شد.

گفتنی است در پایان این جلسه از 37 نفر از پیشکسوتان ورزش کردستان قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/79012/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول