اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

صحیفه سجادیه منبعی برای سبک زندگی اسلامی است

امام جمعه بیرجند گفت: صحیفه سجادیه، بهترین منبع برای یادگیری سبک زندگی اسلامی است.

صحیفه سجادیه منبعی برای سبک زندگی اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی رضایی بیرجندی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بیرجند ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: هفته دفاع مقدس بهترین زمان برای بازخوانی دستاوردها و حماسه‌های مردم مقاوم ایران اسلامی در پاسداری از ارزش‌ها‌ست.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری ادامه داد: امروز ایران اسلامی یک کشور و ملت با اقتدار و سربلند در تمامی عرصه‌ها و سطح بین‌الملل محسوب می‌شود.

امام جمعه بیرجند اذعان داشت: جامعه ما با فطرت پاکی که دارد به دنبال فطرت خود می‌گردد و تشنه امور فطری است.

وی گفت: آگاهی‌بخشی و هدایت بشریت به سوی فطرت، رسالت تمامی مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر تبیین فرهنگ انقلاب و اسلام در جامعه، اذعان داشت: نباید راه، یاد و نام شهدا را فراموش کنیم چرا که سبب فراموشی خود ما می‌شود.

رضایی با اشاره به این‌که ملت بزرگ ایران باید اهداف اسلام و انقلاب را محقق سازد، یادآور شد: طی چند سال اخیر در شهرستان بیرجند در بعد آگاهی‌بخشی، قرآن محور قرار گرفته و در آستانه بهار قرآن ماه‌های رجب، شعبان و رمضان، تفسیر و جایگاه صحیفه سجادیه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که تنها اسم جمهوری اسلامی دردی دوا نمی‌کند، تصریح کرد: حقیقت امر این است که اگر امام، شهدا و ایثارگران جهاد کرده و ایثارگری کردند تنها برای رسیدن به یک هدف خاص و در راستای تحقق اهداف بلند اسلامی و انسانی بوده است.

امام جمعه بیرجند با تاکید بر اینکه هر‌ کس به قدر وسع خود باید دین را احیا کند، خاطر ‌نشان کرد: در حال حاضر حدود 70 درصد سبک زندگی ما با فرهنگ غربی آمیخته است.

رضایی اضافه کرد: فردگرایی افراطی و غرب‌گرایی به طور عملی نوعی فرهنگ غربی است.

وی با اشاره به سخنان امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه متذکر شد: پدران و مادران باید پادشاه پر ابهت زندگی باشند در صورتی که جایگاه آنها جایگاه کسانی است که خداوند بعد از دستور به عبودیت خود دستور به والدین داده است.

امام جمعه بیرجند افزود: انسان باید به منزله مادری دلسوز برای پدر و مادر خود باشد.

رضایی با بیان‌ این‎که انسان حیوان ناطق نامی است، گفت: انسان موجودی اندیشمند است که با توجه به قدرت تعقل و تفکر خود از موجودات و حیوانات متمایز شده پس باید موجودی شکرگزار باشد.

وی گفت: صحیفه سجادیه، بهترین منبع برای یادگیری سبک زندگی اسلامی است.

انتهای پیام/69017/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول