اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سمیرم خبر داد

اخصاص بیش از 400 میلیون ریال برای یادمان شهدای گمنام سمیرم

فرماندار سمیرم گفت: بیش از 400 میلیون ریال برای ساخت و بهسازی یادمان شهدای گمنام سمیرم اختصاص داده شده است.

اخصاص بیش از 400 میلیون ریال برای یادمان شهدای گمنام سمیرم

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، در پنجم تیرماه سال 90 همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) پیکر مطهر پنج لاله گمنام سال‌های مقاومت و ایثار در شهرستان سمیرم با حضور پرشور مردم شهیدپرور سمیرم تشییع و پس از اقامه نماز بر پیکر پاکشان، سه تن از این شهدا را در بلندترین نقطه شهر در محله قلعه سمیرم که به حرمت حضور این لاله‌ها "کوه نور" نام گرفت، به خاک سپردند و دو تن دیگر در شهر حنای سمیرم به خاک سپرده شدند.

حضور همه مردم و مسئولان در مراسم استقبال برای ورود به شهر، شب وداع و مراسم تشییع و خاکسپاری این پرستوهای خونین بال گمنام در آن روز توصیف نشدنی بود، اما گویی امروز یادشان با خودشان دفن شده است و چه غریبانه این شهیدان باز هم مظلوم و به غربتی دیگر رسیده‌اند.

با گذشت دو سال از خاکسپاری این شهیدان، آرامگاه ابدی یادگاران بی‌پلاک تاریخ دفاع مقدس در شهر سمیرم مظلوم واقع شده است و این وضعیت نامطلوب باعث غربت و گمنامی بیشتر این شهیدان شده است.

اینان در طول هشت سال دفاع مقدس از جان خود در راه دفاع از اسلام و حفظ تمامیت ارضی کشور غریبانه و مظلومانه گذشتند و وظیفه امروز ما این است که برای دفاع از آرمان‌های شهدا یادشان را گرامی بداریم و مبادا فراموش کنیم که آرامش و امنیت امروز را به قیمت خون هزاران شهید به دست آورده‌ایم.

اکنون یادمان شهدای گمنام سمیرم در وضعی به سر می‌برد که حضور مردم هم برای رفت و آمد به یادمان این سه پرستوی سبکبال کم‌رنگ است و از خواسته‌های مردم شهیدپرور سمیرم است که بهسازی یادمان شهدای گمنام این شهر را در دستور کار قرار دهند تا فضای شهرمان با عطر دل‌انگیز معنویت و حضور این شهیدان بیشتر معطر شود.

اختصاص بیش از 40 میلیون تومان برای ساخت و بهسازی یادمان شهدای گمنام سمیرم

فرماندار سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: شهیدان در نظام جمهوری اسلامی نماد ایثار و فداکاری هستند و آنچه امروز جمهوری اسلامی ایران در عرصه های گوناگون به‌دست آورده از برکت خون شهدا است.

حامد منیری افزود: به منظور ساخت و بهسازی یادمان شهدای گمنام سمیرم بیش از 40 میلیون از اعتبارات تملک دارائی امسال شهرستان برای این منظور در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد شهید سمیرم نیز اظهار کرد: یادمان شهدای گمنام سمیرم به صورت هیئت امنایی مدیریت می‌شود که فرماندار به عنوان مدیر و امام جمعه نیز به عنوان معاون هیئت امنا هستند.

سهراب صالحی در ادامه از وجود 66 مقبره شهید در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد 32 گلزار شهدای شهرستان بازسازی نشده است که بیشتر این گلزارها در منطقه پادنا قرار دارند..

وی خاطرنشان کرد: برای بازسازی این تعداد گلزار شهدا به اعتباری بیش از 300 میلیون تومان نیاز است.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از 400 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده است.

انتهای پیام/2301/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول