اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس صنعت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد

تامین 11.5 میلیارد ریال سرمایه در گردش برای واحدهای صنعتی قروه

کارشناس صنعت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: 11.5 میلیارد ریال تسهیلات برای سرمایه در گردش 3 واحد تولیدی - صنعتی در این شهرستان تامین شده است.

تامین 11.5 میلیارد ریال سرمایه در گردش برای واحدهای صنعتی قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رضا اللهیاری بعد از ظهر امروز در جلسه سرمایه‌گذاران بخش صنعت و معدن قروه با اشاره به تامین سرمایه در گردش برای سه واحد تولیدی و صنعتی در قروه، اظهار کرد: 11 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش برای این واحدها در مرحله پرداخت است.

 کارشناس صنعت سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: 8 واحد نیز برای بهره‌مندی 41 میلیارد و 855 میلیون ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی به وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده‌اند.

وی گفت: در حال حاضر 109 واحد صنعتی در قروه دارای مجوز است که از این تعداد 74 واحد فعال و برای هزار و 575 نفر اشتغال ایجاد کرده‌اند.

اللهیاری حجم سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی قروه را 530 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات کارخانه ذوب آهن کردستان، گفت: این کارخانه در بدو تاسیس برای تولید 250 هزار تن چدن به عنوان محصول میانی با حجم سرمایه گذاری 50 میلیارد ریال تعریف شده بود که 3 کوره بلند برای این مسئله در نظر گرفته شده بود.

اللهیاری افزود: در حالی که طرح یاد شده باید در مدت زمان 36 ماهه به اتمام می‌رسید، پس از گذشت 9 سال، تنها یک کوره بلند برای آن احداث و تولید آن نیز 70 هزار تن چدن در سال بود که سرمایه‌گذاری نیز 3 برابر شد و به 150 میلیارد ریال رسید.

به گفته این کارشناس، این طرح به دلیل مشکلات مالی به این صورت اجرا شد که پاسخگوی هزینه‌ها نبود و در نهایت منجر به تعطیلی کارخانه شد.

وی تقاضای ایجاد و نصب 2 کوره بلند دیگر و راه‌اندازی بخش نورد را که موجب ارزش افزوده این کارخانه می‌شود، راهکاری برای حل معضلات آن عنوان کرد.

وی دلیل عدم اجرای طرح توسعه ذوب آهن کردستان را هم مشکلات مالی عنوان کرد.

گفتنی است کارخانه ذوب آهن کردستان یک واحد صنعتی است که در قروه واقع شده و سالانه 70 هزار تن چدن تولید می‌کرد که در یکی از سفرهای هیئت دولت نهم، طرح توسعه آن به تصویب رسید تا کارخانه به منظور ارزش افزوده، بتواند مستقیما فولاد تولید کند اما این طرح اجرایی نشد و پس از آن نیز سال گذشته پس از چند بار وقفه در عملیات اجرایی، عاقبت تنها کوره بلند این کارخانه از کار افتاد و کارخانه عملا تعطیل شد.

235 کارگر این کارخانه نیز کار خود را از دست داده‌اند، بارها با تحصن در استان و تهران، خواستار راه‌اندازی این واحد تولید و بازگشت به کار شده‌اند که به جرات می‌توان گفت، مهم‌ترین بحران شهرستان در طول سال‌های گذشته در بخش نیروی انسانی همین مسئله بوده است.

این تقاضای کارگران تاکنون محقق نشده است و تنها رأی بازگشت به کار 215 نفر در صورت تغییر ساختار کارخانه از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای آنان صادر شده است.

انتهای پیام/79009/ش50/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول