اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان خبر داد

43 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شهرک‌های صنعتی در کردستان/ طلب 200 میلیارد ریالی از صنعتگران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان از اختصاص 43 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای توسعه و ساماندهی شهرک‌های صنعتی در کردستان خبر داد.

43 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شهرک‌های صنعتی در کردستان/ طلب 200 میلیارد ریالی از صنعتگران

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، بابک معروفی ظهر امروز در نشست با سرمایه‌گذاران بخش صنعت و معدن در قروه با اعلام این خبر گفت: این اعتبار مربوط به اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان است، که امید است با تخصیص کامل روند روبه جلویی را در بخش صنعت و تولید در استان شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استان کردستان، دارای 21 شهرک صنعتی است که از این تعداد 9 شهرک فعال و مابقی در دست اجرا هستند، افزود: 259 واحد صنعتی در این شهرک‌ها فعالیت می‌کنند.

معروفی تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌های استان را 376 واحد عنوان کرد و اضافه نمود: 267 واحد دیگر هم در حال ساخت و ساز است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان مساحت کل زمین‌هایی را که در اختیار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار دارد، 836  هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با میانگین کشوری کمتر از یک درصد است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان، تعداد قراردادهای منعقده شرکت را 828 مورد عنوان و از افزایش  واگذاری زمین و تعداد قراردادهای منعقده خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 7 طرح در شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در دست اجراست، افزود: این طرح‌ها شامل آماده سازی شهرک صنعتی دیواندره با حجم کاری 40 هکتار و پیشرفت فیزیکی 50 درصد، زیرسازی و جدول‌گذاری معابر شهرک صنعتی دهگلان به مساحت 6 هزار مترمربع و پیشرفت فیزیکی 65 درصد، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک صنعتی کامیاران به مساحت 3976 مترمربع و پیشرفت فیزیکی 14 درصد، آماده سازی شهرک‌های صنعتی مریوان و سرو آباد با وسعت کاری 42 هکتار و پیشرفت فیزیکی 30 درصد، تامین آب و تاسیسات آبرسانی و شبکه  فاضلاب ناحیه صنعتی یاسوکند به طول 8 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 85 درصد و اجرای شبکه فاضلاب شهرک صنعتی بانه بطول 5/3 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 95 درصدی است.

معروفی برنامه‌های شاخص این شرکت در حمایت از صنایع فعال در شهرک‌های صنعتی کردستان را ارائه تسهیلات در قالب کمک‌های فنی و اعتباری کمک به تجدید ساختار و نوسازی صنایع، برگزاری دوره‌های آموزشی گوناگون و تورهای صنعتی به منظور بازدید از واحدهای صنعتی موفق داخلی و خارجی و اجرای پروژه‌های پژوهشی با همکاری مراکز آموزش عالی استان، حمایت از تشکیل خوشه‌های صنعتی عنوان کرد.

وی مهم‌ترین معضلات صنایع فعال در شهرک‌های صنعتی کردستان را بدهی معوق و نبود سرمایه در گردش اعلام کرد.

معروفی در پایان افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی بخشی از خدمات خود را براساس درآمدهای ناشی از صنایع فعال در شهرک‌ها هزینه می‌کند که در حال حاضر 200 میلیارد ریال از بخش صنعت طلب داریم.

انتهای پیام/79009/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول