اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی چاراویماق

عملیات اجرایی شهرک صنعتی شهرستان چاراویماق امروز آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی چاراویماق

به گزارش خبرگزاری فارس از چاراویماق، محمدعلی عسگری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی چاراویماق در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: کل مساحت ناحیه صنعتی چاراویماق 36.45 هکتار و زمین صنعتی آن 76.8 هکتار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی تعداد قطعات صنعتی این شهرک را 102 قطعه اعلام کرد و افزود: در سال‌جاری 137 میلیون ‌تومان از اعتبارات عمرانی و داخلی برای اجرا و احداث این شهرک‌ صنعتی اختصاص یافته است.

عسگری خاطرنشان کرد: شهرک‌ صنعتی چاراویماق برای 600 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی برآورد هزینه زیرساخت‌های شهرک صنعتی چاراویماق را 43.8 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: شهرک‌های صنعتی نقش مهمی در ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تهیه امکانات مورد نیاز برای استقرار واحدهای صنعتی، کارآفرینان و همچنین ارائه خدمات ضروری به متقاضیان سرمایه‌گذاری دارند.

عسگری با بیان اینکه صنایع نقش مهمی در فرآیند نوآوری و رشد علمی به عهده دارند، یادآور شد: کارآفرینی نیز از سوی صنعت به ویژه صنایع کوچک انجام می‌‌گیرد، این دو عامل نوآوری و کارآفرینی در حمایت از تولید ملی و رشد اقتصادی نقش مهمی دارند.

وی خاطرنشان کرد: خودکفایی در تولید محصولات صنعتی، کشور را به استقلال اقتصادی نزدیک ساخته و از وابستگی اقتصادی به جوامع غربی رها می‌سازد بنابراین استفاده حداکثری و بهینه از امکانات و منابع محیطی و استفاده از متخصصان و کارشناسان بومی می‌تواند هم موجب اشتغالزایی و رفع بیکاری و هم رشد تولیدات صنعتی کشور شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی همچنین به اهمیت توسعه شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: ایجاد شهرک‌های صنعتی در ایجاد اشتغال، در افزایش سطح درآمد خانوارها، توسعه صادرات، در تقویت ارتباط بین بخشی و بین منطقه‌ای در استان بسیار موثر است.

وی تجارت را موتور توسعه دانست و گفت: توسعه بخش صنعت و در نهایت توسعه صادرات صنعتی زمینه بهبود اقتصادی منطقه را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

عسگری تاکید کرد: بدون شک هرگونه سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های شهرک‌های صنعتی می‌تواند سهم مهمی در ایجاد اشتغال استان ایفا کند.

انتهای پیام/60007/ق30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول