اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه خبر داد

اختصاص 5.5 میلیارد ریال اعتبار برای شهرک‌های صنعتی در قروه

فرماندار قروه گفت: امسال 5.5 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شهرستان، برای توسعه شهرک‌های صنعتی در این شهرستان اختصاص یافته است.

اختصاص 5.5 میلیارد ریال اعتبار برای شهرک‌های صنعتی در قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده ظهر امروز در نشست با سرمایه‌گذاران صنعت و معدن در این شهرستان گفت: کمیته‌های تخصصی صنعت و معدن در این شهرستان تشکیل می‌شود.

فرماندار قروه تصریح کرد: این کمیته‌ها به منظور بررسی و رفع مشکلات و معضلات موجود در این بخش تشکیل خواهد شد و جلسات آن نیز به صورت چرخشی در همه شهرک‌های صنعتی برگزار می‌شود.

شیخی‌زاده با اشاره به اینکه دفع پسماندهای صنعتی یکی از مهم‌ترین معضلات شهرک‌های صنعتی است، گفت: تشکیل بانک اطلاعاتی پسماندهای صنعتی در شهرستان، ضروری است تا با شناسایی این پسماندها و نحوه دفع آن، محیطی سالم را در شهرک‌ها فراهم کنیم.

وی با تقدیر از خدمات شرکت شهرک‌های صنعتی در چند ماه گذشته در این شهرستان گفت: شهرک‌های صنعتی قروه تا پیش از این تنها نام شهرک صنعتی را داشتند و از امکانات مناسب زیرساختی بهره‌مند نبودند.

فرماندار قروه افزود: به منظور توسعه و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شهرستان، امسال 5 میلیارد و 500 میلیون ریال برای این منظور به سه شهرک صنعتی آونگان، دلبران و شهرک سنگ اختصاص یافته است.

وی توجه ویژه به بخش صنعت و معدن را که نقش ویژه‌ای در تولید و اقتصاد منطقه دارند را یادآور شد و گفت: در تحقق حماسه اقتصادی مدنظر مقام معظم رهبری، این 2 بخش می‌توانند نقشی فزاینده را در منطقه ایفا کنند.

شیخی‌زاده بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر ادارات و نهادهای اجرایی شهرستان، با سرمایه‌گذاران صنعت و معدن شهرستان تاکید کرد.‌

*بحران کارگری ناشی از بی‌تدبیری سیستم بانکی است

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی قروه هم در این جلسه با اشاره به اینکه سیستم بانکی با بی‌تدبیری علیه تولید کار می‌کند، گفت: همین اقدام بانک‌ها در عدم حمایت از مجموعه‌های تولیدی به بحران کارگری نیز دامن می‌زند.

کوروش شعبانی از صنعتگران به عنوان ایثارگران عرصه تولید نام برد و افزود: عملکرد سنتی مدیران نمی‌تواند راهگشای مشکلات این بخش باشد.

وی گفت: شهرستان قروه در طول چند ماه گذشته به اندازه تمام سی سال گذشته با بحران کارگری روبرو بوده است که مهم‌ترین آن به معضل کارخانه ذوب آهن اختصاص دارد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی قروه در ادامه از کاهش 70 درصدی دعاوی کارگر و کارفرما در این شهرستان خبر داد و افزود: این مهم نوید بخش، پایداری تولید در منطقه است که حمایت‌های بیشتر می‌تواند در تسریع آن نقش ویژه‌ای داشته باشد.

وی در پایان گفت: 99 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی ما در حال حاضر با مشکل تامین سرمایه در گردش روبرو هستند.

انتهای پیام/79009/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول