اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهواز خبر داد

اجرای 100 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس

فرماندار اهواز از اجرای 100 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

اجرای 100 عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، به نقل از روابط عمومی فرمانداری اهواز، عبدالعزیز فدعمی ضمن بزرگداشت فرا رسیدن ایام بزرگداشت دفاع مقدس اظهار کرد: بزرگ‌ترین خدمتی که جهت نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و پاسداشت خون شهدا می‌توان انجام داد ادامه راه و صیانت از آرمان آنهاست.

وی، بزرگداشت ایام دفاع مقدس را از جمله کارهایی عنوان کرد که می‌تواند در انتقال حماسه‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان ما بسیار تأثیر گذار باشد و این کار سال به سال باید پررنگ‌تر و باشکوه‌تر برگزار شود.

فرماندار اهواز خاطرنشان کرد: در کنار تلاش‌هایی که برای ماندگاری و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آتی میهن اسلامی صورت می‌گیرد، لازم است برای تبیین ابعاد مختلف آن و شناساندن آن به جهانیان تلاش کنیم و این امر با بهره گیری از امکانات هنری و ادبی امکان پذیر است.

وی از اجرای یکصد عنوان برنامه به همین مناسبت خبر داد و افزود: برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال در دو بخش برنامه‌های عمومی که در همه ادارات، مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج یا کانون‌های فرهنگی اجرا می‌شود و برنامه‌های اختصاصی که به صورت ویژه و برای مخاطبان خاص به اجرا در می‌آید.

فدعمی برنامه‌های عمومی هفته دفاع مقدس را شامل فضاسازی، تجلیل از ایثارگران و خانواده آنها، تجلیل از خانواده‌های شهدا، تشریح دستاوردهای دوران دفاع مقدس در محافل مختلف، برگزاری نمایشگاه‌های عکس، پوستر و محصولات فرهنگی، عکس، پوستر و محصولات فرهنگی، برگزاری یادواره شهدا، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، غبارروبی مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس، محافل شعر و خاطره گویی، برگزاری مسابقات فرهنگی هنری مذهبی و ورزشی عنوان کرد.

وی ادامه داد: همزمان با 31 شهریورماه که به نام روز اقتدار و صلابت نامگذاری شده است رژه بزرگ و حماسی نیروهای مسلح در اولین روز از هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.

فرماندار اهواز افزود: روز اول مهرماه که دومین روز از هفته دفاع مقدس است نیز به نام دانش پژوهی و دفاع ملی نامگذاری شده و علاوه بر نواختن زنگ مقاومت در مدارس در این روز، برنامه‌های ویژه‌ای در مدارس و دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در چهارمین روز دفاع مقدس یعنی سوم مهر ماه که به نام  عفاف و پاسداری نامگذاری شده نشست‌های پیشکسوتان خواهر بسیجی برگزار می‌شود و برنامه‌های متنوع دیگری نیز برای بانوان تدارک دیده شده است.

فدعمی با اشاره به نامگذاری روز پنجشنبه سوم مهرماه با عنوان ایثارگران و شهیدان اضافه کرد: در این روز مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور اهواز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌های مختلف از جمله بسیج اصناف خوزستان و نقش امدادگران در دفاع مقدس، مسابقات وبلاگ نویسی و نشست‌های بصیرتی در پایگاه‌های مقاومت بسیج، اجرای طرح راویان آزادی و سخنرانی ایثارگران در مدارس و دانشگاه‌ها، رونمایی از آثار ادبی با موضوع دفاع مقدس، اکران فیلم با موضوع دفاع مقدس در سینماهای اهواز و برگزاری نشست سیاسی با حضور دانش آموزان بسیجی نیز از جمله برنامه‌هایی که برای اجرا در این هفته برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/72001/صا/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول