اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز مهر صورت می‌گیرد

گشایش بزرگ‌ترین نمایشگاه هفته دفاع مقدس در شهرری

شهردار منطقه 20 تهران از گشایش نمایشگاه «الی بیت‌المقدس» در این منطقه و تمهیدات مدیریت شهری برای رفاه حال شهروندان بازدید کننده خبرداد.

گشایش بزرگ‌ترین نمایشگاه هفته دفاع مقدس در شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، عظیم بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از گشایش بزرگ‌ترین نمایشگاه هفته دفاع مقدس در شهرری خبر داد و گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس شهرری میزبان بزرگ‌ترین نمایشگاه هفته دفاع مقدس است که با عنوان «الی بیت‌المقدس» در فضایی با مساحت 4 هکتار گشایش می‌یابد.

شهردار منطقه 20 تهران هدف برپایی این نمایشگاه را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین شهروندان به‌ویژه نسل جوان و یادآوری رشادت‌های دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: مدیریت شهری منطقه 20 به عنوان متولی آماده‌سازی فضای نمایشگاه، دو ورودی از خیابان آتش نشانی و میدان شهدای شاملو برای بازدیدکنندگان تعبیه کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای رفع حجم ترافیک احتمالی در معابر پیرامون نمایشگاه اندیشیده شده است، بیان داشت: علاوه بر فضای پارکینگ عمومی که در مجاورت محل نمایشگاه وجود دارد، پارکینگی به متراژ 7 هزار و 500 مترمربع نیز در فضای داخلی نمایشگاه پیش بینی شده است.

شهردار منطقه 20 تهران با اشاره به اینکه هویت بخشی سیمای بصری شهر با اکران 6 هزارمترمربع تبلیغات محیطی در زمینه اطلاع‌رسانی و آغاز هفته دفاع مقدس از دیگر اقدامات مدیریت شهری بوده است، افزود: این نمایشگاه بزرگ که با مشارکت سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران همزمان با این ایام در میدان شهدای شاملو دایر است، 45 عنوان برنامه دیگر در قالب همایش، مسابقه، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، غبارروبی مزار شهدا، مراسم شب شعر، یادواره شهدا و ... در سطح مساجد،‌ مدارس و سراهای محله برگزار می‌شود.

برپایی رزمایش و جشن‌های شبانه

خسرو ابوفاضلی معاون فرهنگی سپاه سیدالشهدا(ع) و دبیر برگزاری نمایشگاه الی بیت‌المقدس نیز فلسفه انتخاب نام نمایشگاه هفته دفاع مقدس را دفاع از ملت مظلوم فلسطین عنوان کرد و اظهار داشت: 78 غرفه در بخش‌های مختلف این نمایشگاه طراحی شده که بیش از 60 غرفه آن با رویکرد فرهنگی و معرفی بخش‌های مهم جنگ نرم مانند معرفی سبک‌های زندگی اسلامی، مخاطرات حربه‌های جنگ نرم، تصویرگرایی رشادت‌های شهدای معظم، فروش و عرضه محصولات فرهنگی و ... و 18 غرفه دیگر آن نیز به لشگر عملیات سپاه سیدالهشداء (ع) است که به تصویرسازی رویدادهای جنگ در منطقه شبیه سازی شده، نمایش ادوات و جنگ افزارهای مورد استفاده در طول هشت سال دفاع مقدس اختصاص دارد.

ابوفاضلی با اشاره به برنامه‌های متنوع فرهنگی این نمایشگاه تصریح کرد: رزمایش کابوس صهیونیسم، سامانه‌های شبانه، یادمان‌های دفاع مقدس، عکس یادگاری با شهدا، دل نوشته‌هایی برای شهدا، مانور موتورسواری، نمایش ادوات جنگ دیروز تا امروز و تصویرسازی بخشی از حماسه آزادسازی خرمشهر از جمله برنامه‌هایی است که در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه به نقش موثر مدیریت شهری برای فراهم کردن زمینه برپایی این نمایشگاه ارزشی اشاره کرد و افزود: آگاه‌سازی نسل جوان از رشادت‌های هشت سال دفاع مقدس و آشنایی آنان با راهکارهای مقابله با جنگ نرم که امروز با آن مواجه هستیم از اهداف ارزشمند چنین برنامه‌های فرهنگی است.

این گزارش حاکی است، نمایشگاه «الی بیت‌المقدس» در شهرری میدان شهدای شاملو (فرمانداری) از نخستین روز مهرماه افتتاح می‌شود و به مدت یک هفته پذیرای شهروندان است.

انتهای پیام/2462/ع40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول