اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

امدادگران حادثه آزادراه قم – تهران تجلیل شدند

مراسم تجلیل از امدادگران حادثه تصادف اتوبوس‌ها در آزادراه قم – تهران امروز با حضور مسئولان هلال احمر استان قم برگزار شد.

امدادگران حادثه آزادراه قم – تهران تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم که با هدف تحلیل حادثه و تجلیل از امدادگران حاضر در صحنه و پس از آن برگزار شده بود، جمعی از مسئولان استان از جمله مدیرعامل جمعیت هلال احمر، مدیرکل دفتر هماهنگی بحران استانداری و نیز جمعی از کارکنان هلال احمر قم حضور داشتند.

در ابتدای مراسم علیرضا ظهیری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم طی سخنانی با اشاره به ضرورت توان‌افزایی و آموزش پرسنل هلال احمر برای کاهش خطرات ناشی از حوادث اظهار کرد: چنانچه پرسنل آموزش‌دیده‌ای در هلال احمر حضور داشته باشند، در اینگونه حوادث می‌توانند کمک‌رسانی بهتری داشته باشند.

وی افزود: برگزاری دوره‌های بازآموزی و به‌روزرسانی اطلاعات امدادگری برای امدادگران ضروری است و این کار در دستور کار هلال احمر قم قرار گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه برگزاری جلسات بازآموزی موجب انتقال تجربیات پرسنل به یکدیگر هم می‌شود، خاطرنشان کرد: مستندسازی این تجربیات و ارائه آنها در قالب دوره‌های آموزشی به پرسنل جدید موجب افزایش کیفی دوره‌های آموزشی خواهد شد.

محسن اروجی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم هم در این مراسم به سخنرانی پرداخت و گفت: استانداری قم از همه پرسنل هلال احمر و سایر نهادها که در این حادثه با تلاش شبانه‌روزی خود مانع از افزایش تلفات شدند و مصدومان را نجات دادند، تشکر و قدردانی می‌کند.

وی افزود: بررسی همه جانبه ابعاد مختلف این حادثه و نیز بهره‌گیری از تجربیات امدادگران برای مستندسازی این حادثه و نحوه کمک‌رسانی اهمیت فراوانی دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با بیان اینکه استفاده از دست‌نوشته‌های امدادگرانی که در جریان کمک‌رسانی به مصدومان این حادثه نقش داشتند می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد، گفت: باید از همه راهکارها برای کاهش تلفات حوادث رانندگی و نیز جلوگیری از بروز آنها بهره ببریم.

در ادامه این جلسه برخی از امدادگران حاضر در محل حادثه و در جریان انتقال مصدومان به بیمارستان و مراکز درمانی به ارائه گزارشی از عملکرد خود و نیز تجربیاتی که طی این عملیات‌ها کسب کرده بودند، پرداختند و تجلیل از آنها هم در پایان مراسم صورت گرفت.

انتهای پیام/78004/ب40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول