اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول آموزش فرهنگ ترافیک راهور یزد خبر داد

وقوع 100 فقره تصادف جرحی در یزد طی ماه گذشته

مسئول آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان یزد از وقوع 100 فقره تصادف جرحی در یزد طی مرداد ماه خبر داد.

وقوع 100 فقره تصادف جرحی در یزد طی ماه گذشته

علیرضا آدمی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در مرداد ماه 100 فقره تصادف جرحی رخ داده که در بیش از 60 درصد از آنها برخورد با عابران پیاده بوده است.

وی ادامه داد: با بررسی کروکی‌های رسم شده در حوزه تصادفات شهری در یکسوی این تصادفات، بی احتیاطی عابران پیاده منجر به وقوع تصادف و مجروح و کشته شدن آن‌ها شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه گروه‌های سنی مختلفی از عابران در این تصادفات مجروح شده و یا جان خود را از دست داده‌اند افزود: محل وقوع تصادفات عمدتا مکان‌هایی است که برای عبور عابران مجاز نبوده و حادثه‌ای تلخ را رقم زده است.

وی عنوان کرد: در کوچه‌ها، محله‌ها، عرض بلوار و میادین فاقد خط عابر پیاده خطرات جدی عابران پیاده را تهدید می‌کند که سرعت غیرمجاز خودروها و یا راکبان موتورسیکلت نیز بر این تهدیدات افزوده شده است.

آدمی‌زاده با اشاره به بی‌توجهی عابران پیاده تصریح کرد: عمده تصادفات در مکان‌هایی که پل عابر پیاده تعبیه نشده و خط‌کشی برای عبور عابران نبوده است به ویژه در معابری که عرض آن زیاد است رقم خورده است.

وی با اظهار تاسف از اینکه عابران پیاده به قوانین راهنمایی و رانندگی توجهی ندارند گفت: قوانین راهنمایی و رانندگی می‌گوید راننده باید با سرعت مطمئن و مجاز در سطح معابر حرکت کند از این رو در حوادث ترافیکی و تصادفات همیشه راننده به عنوان مقصر در حادثه شناخته می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: باید عابران را هم در حوادث مقصر بدانیم چرا ‌که مراقب نیستند و از جان خود محافظت نمی‌کنند.

مسئول آموزش فرهنگ ترافیک پلیس راهور یزد بیان داشت: آنچه در ترافیک ایران مشاهده می‌شود اینکه سرنشینان خودرو و عابران پیاده خود را جدای از قوانین راهنمایی و رانندگی و ترافیک معابر می‌دانند و رانندگان نیز خود را جزء جامعه ترافیک حساب نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه کوچکترین برخورد خودرو با عابر پیاده قطعا برای عابران جراحت به بار می‌آورد عنوان کرد: خوشبختانه پیاده روهای شهر تاکنون مورد حادثه‌ای نداشته و این مسئله در حد صفر است اما در معابر و بلوارها شاهد حوادث شدیدی هستیم که نیاز به دقت و کنترل در رفتار دارد.

آدمی‌زاده با تاکید بر جدی گرفتن آموزش‌‌‌‌‌‌‌‌ها از خانواده‌ها خواست پنج حرکت عبور عابران که در کودکی آموزش داده می شود را برای فرزندان بازگو کنند و خود نیز بر رعایت این نکته دقت داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به ایمن سازی معابر شهری افزود: یکی از مشکلاتی که تردد عابران را تهدید می‌کند موضوع ایمن‌سازی معابر برای عبور عابران پیاده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: رعایت این موضوع در شهر سازی کمتر دیده شده است و معمولا احداث معابر به گونه‌ای است که برای عبور عابران پیاده مسیری پیش‌بینی نشده است.

وی مجموعه امیرچخماق و مسجد جامع را نمونه بارز وجود این نقیصه دانست و گفت: سایر نقاط به ویژه مجموعه‌هایی که مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد محلی برای عبور عابر پیاده دیده نشده است که لازم است تمهیداتی اندیشیده شود.

انتهای پیام/90004/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول