اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

رقابت دیدنی ورزشکاران همدانی برای حضور در اردوهای تیم ملی

درخشش ورزشکاران همدانی در رشته‌های مختلف ورزشی باعث شده تا مربیان و اعضای کادر فنی تیم‌های ملی، سهمیه بیشتری را برای ستاره‌های ورزش همدان قائل باشند.

رقابت دیدنی ورزشکاران همدانی برای حضور در اردوهای تیم ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، چند سالی است که ورزش استان همدان در معرفی و شناسایی تک‌ستاره‌هایی در رشته‌های انفرادی بسیار موفق عمل کرده و سبب شده تا اردوهای تیم‌ ملی کشورمان شاهد حضور ورزشکاران این خطه باشند.

موفقیت در رشته‌های انفرادی و مدال‌آور در مسابقات بین‌المللی، آسیایی، جهانی و حتی المپیک توسط ورزشکاران همدانی باعث شده تا مربیان و اعضای کادر فنی تیم‌های ملی حساب ویژه‌ای روی ورزشکاران مستعد و خوش‌آتیه همدانی باز کنند.

آخرین موفقیت ورزشکاران همدان حضور سه نماینده با افتخار این استان در بازی‌های المپیک 2012 لندن بود که مه‌لقا جامه‌بزرگ در رشته تیراندازی، آرزو حکیمی در رشته قایقرانی و صادق گودرزی در رشته کشتی آزاد سه ستاره درخشان آسمان ورزش همدان بودند.

در این مجال به نتیجه‌گیری و کسب مدال این ورزشکاران اشاره نخواهیم داشت، اما رسیدن به پیراهن مقدس تیم ملی هر کشور برای ورزشکاران آن دیار یکی از اهداف بلند و آرزوهایی است که اگر در ورزش حرفه‌ای پا می‌گذارند، برای رسیدن به آن تلاش وافری از خود نشان خواهند داد.

در شهریور ماه 92 اردوهای تیم‌های ملی کشور شاهد حضور و رفت و آمد ورزشکاران همدانی در رشته‌های مختلف بود که نوید پویایی ورزش و تلاش حرفه‌ای اهالی ورزش این دیار را دارد.

2 کاتاروی همدانی در اندیشه کسب مدال جهانی جودو

دو کاتاروی همدانی موفق شدند در آخرین مرحله اردوی تیم ملی جودو کشورمان خوش بدرخشند.

محمدحسن نجفی و علیرضا کریمی‌ناصر که در اسفندماه 91 موفق به کسب مدال نقره آسیا در کشور سنگاپور و در این رشته شدند، خود را برای مسابقات جهانی آماده می‌کنند.

کسب تجربه در مسابقات آسیایی باعث شده تا مربیان تیم ملی جودوی کشورمان حساب ویژه‌ای برای این کاتاروهای همدانی باز کنند تا بتوانند در مسابقات جهانی ژاپن باز هم با موفقیت به کشورمان بازگردند.

به گفته اعضای کادر فنی تیم ملی کشورمان مسابقات جهانی ژاپن در اواخر شهریورماه برگزار خواهد شد.

احاطه پارو به دستان همدانی در تیم ملی قایقرانی

همدان با داشتن شش قایقران، بیشترین سهمیه ملی‌پوش را در میان استان‌ها حاضر در اردوی تیم ملی روئینگ کشور دارد.

اردوی تیم‌های ملی روئینگ جوانان اعزامی به مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و انتخابی المپیک جوانان در ارومیه آغاز شده و همدانی‌ها بیشترین قایقران را در این اردو دارند.

در بخش مردان حمیدرضا چوبداری، جواد محمدجعفری و محمد زارعی و در ‏بخش بانوان مهدیس حبیبی، مریم کرمی و مریم امیدی‌پارسا همگی از همدان حاضرین در این مرحله از اردو هستند.‏

ششمین مرحله اردوی تدارکاتی تیم ملی روئینگ جوانان در بخش مردان و ‏سومین مرحله اردوی تدارکاتی تیم ملی رویینگ جوانان در بخش بانوان در سد شهر چای ارومیه در حال برگزاری است. ‏

تیم‌های ملی روئینگ جوانان کشورمان اواخر مهرماه مسابقات قهرمانی جوانان آسیا ‏و انتخابی المپیک جوانان را در پیش دارند که خود را برای حضور قدرتمند در این رقابت‌ها آماده می‌کنند.‏

بدمیتون‌باز خوش‌آتیه همدانی در اردوی تیم ملی

اردوی آمادگی رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان پسر شهرستان کرج آغاز شده که در رده سنی نوجوانان دو بدمینتون‌باز اول و دوم رنکینگ کشور، امیر جباری از همدان و محمدامین علی اکبریان از خراسان رضوی به این اردوی آمادگی دعوت شدند.

امیر جباری بدمیتون‌باز نوجوان همدانی که در مسابقات قهرمانی کشور و همچنین سطح‌بندی رنکینگ بازیکنان کشور عملکرد چشم‌گیری داشته، در این اردو برای حضور در مسابقات آسیایی زیر نظر مربیان تیم ملی تمرینات خود را پیگیری می‌کند.

جباری در این مرحله اردوی تمرینات خود را زیر نظر مرتضی ولی‌دروی مربی تیم ملی بدمینتون جوانان کشورمان به تمرین می‌پردازد.

هاکی‌باز همدانی در اندیشه حضور در بازی‌های آسیایی اینچوان کره جنوبی

یک هاکی‌باز همدانی برای حضور در سومین مرحله اردوی انتخابی تدارکاتی تیم ملی هاکی روی چمن از سوی مربیان تیم ملی کشورمان دعوت شده است.

امیر چهاردولی از هاکی‌بازان مستعد و آینده‌دار همدانی است که به همراه 27 بازیکن دیگر به این مرحله از تمرینات تیم ملی کشورمان فراخوانده شده است.

هاکی‌بازان در این مرحله از اردو که در شهرستان نقده آذربایجان‌غربی برگزار شده، زیر نظر رجب نورانی و ابوالفضل یوسفی تمرین خواهند کرد.

بنابر اعلام کادر فنی تیم ملی هاکی کشورمان این اردو به منظور آماده‌سازی تیم ملی هاکی روی چمن برای شرکت در رقابت‌های انتخابی هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی 2014 در اینچوان کره جنوبی است.

این اسامی و تعداد دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی کشورمان شاید مشتی از خروار استعدادهای درخشان ورزشکان همدانی است که موفق شدند با درخشش در مسابقات داخلی نظر اعضای کادر فنی تیم‌های ملی کشورمان را جلب کنند.

در آینده نزدیک و با شروع تمرینات تیم‌های ملی برای حضور در مسابقات بین‌المللی و برون‌مرزی به طور قطع شاهد افزایش تعداد ورزشکاران همدانی در اردوهای تیم ملی خواهیم بود.

---------------------------------

گزارش : فرشید گل‌محمدی

---------------------------------

انتهای پیام/89020/ب۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول