اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کبدی همدان:

کسب عنوان سومی ایران برای کبدی همدان افتخار است

رئیس هیئت کبدی همدان گفت: حضور در بین چهار تیم برتر ایران و رئیس هیئت کبدی همدان گفت: کسب عنوان سومی در مسابقات قهرمانی کشور برای ورزش همدان افتخار است و در چند سال فعالیت کبدی همدان یک موفقیت محسوب می‌شود.

کسب عنوان سومی ایران برای کبدی همدان افتخار است

محمود کوثری‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان اظهار داشت: نهمین دوره مسابقات کبدی استاندارد جوانان پسر کشور و انتخابی تیم ملی که به مدت سه روز به میزبانی شهرستان کبودراهنگ همدان و در سالن ورزشی ولایت این شهرستان در جریان بود با قهرمانی تیم قدرتمند گلستان به پایان رسید.

وی افزود: در این رقابت‌ها 12 تیم برتر ایران حضور داشتند که در نهایت تیم گلستان که سابقه بسیار زیادی این رشته و عنوان مختلفی را در رده‌های مختلف سنی کسب کرده موفق شد با شکست تیم اصفهان در فینال در سکوی نخست این مسابقات قرار بگیرد.

رئیس هیئت کبدی همدان با اشاره به اینکه این مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و با هشت دوره قبل از آن بسیار متفاوت بود اضافه کرد: در این رقابت‌ها شاهد حضور قدرتمند همه تیم‌ها بودیم به طوری که نتایج مسابقات برای هیچ قابل پیش‌بینی نبود.

به گفته وی در حالی که تیم همدان تمرینات ویژه‌ای را برای حضور در این مسابقات سپری کرده بود و با استفاده از امتیاز میزبانی سعی داشت که از عنوان نایب قهرمانی خود دفاع کند اما کسب مقام سومی هم برای تیم همدان افتخاری است که در بین برترین‌های ایران باشد.

کوثری‌فرد ادامه داد: در حالی تیم همدان به عنوان سومی دست پیدا کرد که بازی ماقبل فینال تنها با اختلاف سه امتیاز بازی را به گلستان واگذار کرد و این نشان از نزدیکی و سطح بالای آمادگی بازیکنان تیم همدان دارد.

وی با بیان اینکه میزبانی کبودراهنگ بسیار خوب بود و با رضایت نماینده فدراسیون و سرپرستان و مربیان تیم‌ها همراه شد ابراز داشت: همکاری دستگاه‌های اجرایی در کبودراهنگ باعث شد از نظر سالن مسابقات، اسکان و پذیرایی با کوچکترین مشکلی مواجه نباشیم و از این میزبانی مجموعه استان سربلند بیرون بیایند.

رئیس هیئت کبدی همدان عنوان کرد: حضور نمایندگان اعزامی از فدراسیون کبدی ایران در کبودراهنگ منجر به این شد که از نزدیک عملکرد بازیکنان تیم‌ها را زیر نظر داشته باشند و تعداد 25 نفر از برترین‌ها را برای حضور در اردوی تیم ملی شناسایی و دعوت کنند که سهم بازیکنان همدانی قطعاً خوب خواهد بود.

وی با بیان اینکه رشته کبدی در استان همدان جایگاه خوبی را پیدا کرده است و برای رشد این رشته در تلاش هستیم تصریح کرد: رشته کبدی در چند سال فعالیت خود توانسته جوانان زیادی را به این رشته جذب کند که خروجی آن حضور دو تیم لیگ برتری را دو بخش آقایان و بانوان است.

کوثری‌فرد خاطرنشان کرد: تیم علیصدر کبودراهنگ در لیگ برتر آقایان و تیم شهرداری ملایر در بخش بانوان نمایندگان کبدی استان در لیگ برتر محسوب می‌شوند که جای خوشحالی است موفق شدند نتایج قابل قبولی را در دوره‌های ابتدایی این مسابقات کسب کنند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ورزشی فارس همدان مبنی بر اینکه آیا برنامه‌ای برای سنین پایه در رشته کبدی صورت گرفته است یا خیر؟ افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و طبق دستورالعمل فدراسیون با آموزش مربیان کبدی در سطح استان سعی شده با شناسایی و استعدادیابی در بین دختران و پسران مستعد این رشته، تیم‌های پایه شکل بگیرد.

رئیس هیئت کبدی استان همدان گفت: در حال حاضر بیش از 110 دختر و پسر در رده نونهال و نوجوان در حال پیگیری تمرینات خود زیر نظر مربیان خود هستند تا بتوانیم در سال آینده پشتوانه‌سازی تیم‌های جوانان و بزرگسالان منتخب همدان باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با ورود بخش خصوصی و مشارکت در هزینه تیم‌داری و همچنین اختصاص بودجه لازم از طرف دولت برای ساخت زیرساخت‌های مناسب و سالن اختصاصی کبدی با توجه به وجود بازیکنان خوب با قدرت‌ بدنی مناسب در سطح استان خبرهای خوبی خواهیم شنید.

نهمین دوره مسابقات کبدی استاندارد جوانان پسر کشور و انتخابی تیم ملی که به میزبانی شهرستان کبودراهنگ در جریان بود با قهرمانی گلستان به پایان رسید و تیم اصفهان در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم‌های لرستان و همدان به عنوان سومی مشترک بسنده کردند.

انتهای پیام/89020/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول