اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار جنوب:

باید دیپلماسی جمهوری اسلامی با بصیرت‌ و قوی باشد

امام جمعه رودبار جنوب گفت: باید دیپلماسی جمهوری اسلامی با بصیرت و قوی و نشأت گرفته از آموزهای دینی باشد و مذاکرات به شکلی نباشد که موجب تسلط کشورهای دیگر بر ما شود.

باید دیپلماسی جمهوری اسلامی با بصیرت‌ و قوی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام عباس گروهی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز‌ جمعه این شهرستان اظهار داشت: اگر بخواهیم یک مصداق بارز و روشن برای تقوا پیدا کنیم این است که انسان لحظاتی که خشمگین می‌شود، بتواند با حساب و کتاب حرف بزند که از نظر قرآن این افراد با تقوا هستند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های برجسته و مهم شیعیان حضرت علی (ع) این است که شیعه حضرت امیرالمؤمنین وقتی خشمگین شد ظلم و ستم نمی‌کند‌ و هر کسی که به خشم بیاید ‌و به دنبال خشم ظلم و گناه کند بیانگر این است که بویی از شیعه بودن حضرت علی (ع) نبرده است.

گروهی تصریح کرد: نمونه بارز آن در واقعه کربلا مشخص است، افرادی که خود را به ظاهر مسلمان می‌دانستند در کربلا و در روز عاشورا آن خوی حیوانی خود را نمایان کردند و آن جنایت را به وجود آوردند.

وی خاطر نشان کرد: از نظر پیامبر اکرم (ص) قهرمان واقعی کسی است که وقتی به خشم بیاید و چهر‌ه‌اش سرخ شود، بتواند بر خشم خود غلبه پیدا کند‌ و آن را مغلوب کند.

امام جمعه رودبار با اشاره به دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقام معظم رهبری بیان داشت: خدمات ارزشمند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مسائل جنگی و عمرانی بر هیچ‌ کس پوشیده نیست.

ایشان در خصوص بیانات مقام معظم رهبری درباره «نرمش قهرمانانه» تصریح کرد: بعضی‌ها با توجه به ذوق خودشان از بیانات گهربار رهبری تعبیر‌های مختلفی می‌کنند، برای اینکه بتوانیم اقتدار نظام را نشان بدهیم و توطئه‌های آنان را خنثی کنیم، مقام معظم رهبری این اظهارات را بیان کردند.

وی افزود: باید دیپلماسی جمهوری اسلامی با بصیرت‌، تیز و قوی و نشأت گرفته از آموزهای دینی باشد و بر اسا‌س قانون و با حساب و کتاب مذاکره کنیم و این مذاکرات به شکلی نباشد که موجب تسلط کشورهای دیگر بر ما شود و زمینه دیکتاتوری جدیدی را باز کنند.

خطیب جمعه رودبار جنوب بیان داشت: باید به آمریکایی‌ها بگوییم که شما هستید که با کلمات شریفی مانند حقوق بشر در راستای منافع خود بازی می‌کنید و به این بهانه به کشورهای مختلفی حمله کرده‌اید.

انتهای پیام/2655/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول