اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشان:

رسالت سپاه پاسداری از انقلاب است

نماینده ولی‌فقیه در کاشان با اشاره به تبیین فلسفه وجودی تشکیل سپاه در قانون اساسی گفت: رسالت سپاه پاسداری از انقلاب اسلامی است به این معنا که هر جا توطئه‌ای علیه انقلاب و نظام وجود داشته باشد آنجا محل حضور این نهاد انقلابی است.

رسالت سپاه پاسداری از انقلاب است

 به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با ذکر فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان سپاه پاسداران در هفته گذشته اظهار داشت: در اوایل انقلاب که هیچ پست و مقامی وجود نداشت کسانی از روی اخلاص به میدان آمدند و در حالی که چیزی جز جهاد، شهادت و جانبازی در میان نبود در دوران جنگ تحمیلی و در توطئه‌های قبل و بعد از آن به دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداختند.

وی همچنین با اشاره به تبیین فلسفه وجودی تشکیل سپاه از منظر قانون اساسی گفت: رسالت سپاه پاسداری از انقلاب اسلامی است به این معنا که هر جا توطئه‌ای علیه انقلاب و نظام وجود داشته باشد آنجا محل حضور این نهاد انقلابی است.

نمازی در عین حال با تأکید بر اینکه سپاه یک سازمان نظامی و نه سیاسی است بیان داشت: سپاه یک حزب، تشکل و یا گروه سیاسی نیست اما چون پاسدار انقلاب است باید حوادث و جریانات سیاسی را رصد کرده و قدرت تحلیل موضع‌گیری تشکل‌های سیاسی را بداند.

عضو خبرگان رهبری همچنین با اشاره به تحلیل مقام معظم رهبری از اهداف نظام سلطه و وابستگان آنها در قالب جنگ‌افروزی، فقرآفرینی و فسادانگیزی ابراز داشت: انرژی هسته‌ای نمونه‌ای از این توطئه‌ها است که تنها به این جهت که انقلاب اسلامی باب رویارویی ملت‌ها در برابر ابرقدرت‌ها را باز کرده با دستیابی به این انرژی صلح‌آمیز مخالفت می‌کنند.

امام جمعه کاشان در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت فداکاری‌ها و جانفشانی‌های  خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران بیان داشت: این دوران زمینه رشد و شکوفایی جوانان ایران اسلامی را مهیا کرد به این معنا که اگر این جنگ نبود ما به خیلی از خودباوری‌ها و دستاوردهای کنونی دست‌ نمی‌یافتیم.

نمازی تأکید کرد: بیشترین پیشرفت‌هایی را که اکنون به آن نائل شده‌ایم در پرتو فرهنگ جهادی دوران دفاع مقدس است چراکه جوانان ما سلحشوری، مردانگی و مجاهدت را در جبهه‌ها آموختند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک بازگشایی مدارس و مراکز علمی و آغاز سال تحصیلی 93-92 به دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، مدیران، آموزگاران و اساتید حوزه و دانشگاه عنوان کرد: استفاده از فرصت نوجوانی، مطالعه فراوان و تلاش برای تبدیل شدن به افرادی مؤثر برای جامعه از طریق فراگیری علم و دانش از سوی دانش‌آموزان، مهیا کردن محیطی آرام و صمیمی برای درس خواندن برای فرزندان و عدم ایجاد تنش در محیط خانواده توسط والدین و فراهم کردن فضای مناسب برای مطالعه در مساجد و کانون‌های فرهنگی بسیج توسط متولیان این مجموعه‌ها نکاتی است که باید در راستای تقویت قشر محصل به آن توجه شود.

نمازی همچنین خطاب به اساتید و آموزگاران ابراز داشت: تشویق دانش‌آموزان به درس خواندن، تحقیق و پژوهش‌های علمی با توجه به گسترش عوامل بازدارنده و تنوع سرگرمی‌ها، ارتقای انگیزه مطالعه و روحیه پیشرفت در محصلان و بیان خاطراتی از تلاش‌های دانشمندان و عالمان در طول تاریخ برای کسب علم از جمله نکاتی است که آموزگاران و اساتید می‌توانند برای ارتقای روحیه علم‌آموزی در دانش‌آموزان از آن بهره گیرند.

انتهای پیام/63009/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول