اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیکشهر:

سپاه برای حفاظت از انقلاب از جریان‌های مختلف شناخت کافی داشته باشد

امام جمعه نیکشهر گفت: سپاه برای حفاظت از انقلاب، باید از تحولات و جریان‌های عرصه‌های مختلف شناخت کافی و کامل داشته باشد.

سپاه برای حفاظت از انقلاب از جریان‌های مختلف شناخت کافی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حجت الاسلام احمدلطفیان سرگزی ظهر امروز در خطبه‌‎های نماز جمعه که در مسجد جامع الزهراء (س) اقامه شد، اظهار داشت: سپاه برای حفاظت از انقلاب، حتماً باید از تحولات و جریان‌های عرصه‌های مختلف شناخت کافی و کامل داشته باشد.

وی «انقلابی زیستن و انقلابی ماندن» و «ثبات قدم» را از جلوه‌های زیبای سپاه پاسداران خواند و خاطرنشان کرد: این تشکیلات قوی بنیه، هیچ گاه به بهانه‌هایی نظیر بروز تغییرات در جهان و ضرورت تغییر در داخل، از راه اصلی و صحیح منحرف نشد.

امام جمعه نیکشهر ضمن تجلیل از کارنامه حقیقتا درخشان سپاه پاسداران بیان کرد: سپاه از عمق ایمان و اعتقاد، وارد میدان مجاهدت و مقاومت شد و به موازات تربیت با هوش‌ترین و قوی‌ترین فرماندهان و در عرصه‌های غیر نظامی نیز با تدبیرترین و بهترین مدیران را تربیت کرد و در اختیار دستگاه‌های حاکمیتی قرار داد.

وی با تأکید بر این که نباید چالش اصلی را به چالش‌های خطی، رویارویی‎‌های جناحی و تقابل‎های فردیِ این و آن تقلیل داد خاطرنشان کرد: چالش اصلی، مقابله نظام سلطه با پیام شوق آفرین انقلاب اسلامی یعنی خودداری از ظلم و مظلوم واقع نشدن است.

خطیب نماز جمعه نیکشهر با اشاره به نظم جدیدی که انقلاب اسلامی به بشریت ارائه می‌کند اضافه کرد: نظام سلطه دنیا را به دو بخش ظالم و مظلوم تقسیم کرده اما انقلاب اسلامی منطق ظلم ستیزی و پرهیز از ظلم را همراه آورده و این منطق باعث شد پیام انقلاب در مرزهای ایران محصور نماند و مورد استقبال ملت‌‎ها قرار گیرد.

وی در تبیین عمق خصومت مستکبران با انقلاب اسلامی تأکید کرد: عظمت امام خمینی(ره) به گونه‌ای بود که دشمنان نیز برای ایشان احترام قائل بودند اما در عمق نگاه دشمنان هیچ کس مبغوض تر از آن آفتاب فروزان نبود چرا که امام راحل با بصیرت کامل، اهداف خصمانه آنها را درک میکرد و همچون سدی مستحکم، قاطعانه در مقابل آنها می‌ایستاد.

لطفیان سرگزی ادامه داد: امروز هم همین طور است و هر کس به پیام اصلی انقلاب پایبندتر باشد و توطئه‌ها و رفتارهای دشمنان را در چارچوب چالش نظام سلطه با انقلاب اسلامی تحلیل کند در چشم مستکبران بیش از دیگران مورد خشم و غضب قرار دارد.

وی برای تبیین این موضوع که آینده درخشان انقلاب و بیداری اسلامی یک واقعیت است نه یک دلخوشی افزود: خساراتی که دنیای اسلام در حوادث اخیر منطقه متحمل شد ناشی از آن بود که برخی راه را بلد نبودند و نمی‌دانستند، البته اوضاع این گونه نمی‌ماند و بیداری بی‌سابقه اسلامی کار خود را خواهد کرد. 

خطیب نماز جمعه نیکشهر اذعان داشت: آینده درخشان انقلاب حتمی است اما تحقق دیر یا زود آن بستگی به عملکرد ملت و مسئولان دارد اگر متحد، مستحکم و مصمم باشیم این آینده زودتر محقق می‌شود و اگر دچار تنبلی، خودخواهی و مشکلات دیگر شویم دیرتر به سراغمان می آید.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلى با تهاجم نظامى رژیم بعث عراق به جمهورى اسلامى ایران (1359 ه.ش) گفت: ما در جنگ، ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم و اسلام را به جهان معرفى کردیم.

انتهای پیام/75004/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول