اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

قانون ملاک تصمیم‌گیری در تمام عرصه‌هاست

امام جمعه بیجار بر خودداری مسلمانان از تصمیم‌گیری‌های عجولانه تاکید کرد و گفت: در زمینه‌هایی که تصمیم‌گیری‌ها منجر به سوءتفاهم و ایجاد شبه و اختلاف می‌شود، قانون بهترین ملاک تصمیم‌گیری است.

قانون ملاک تصمیم‌گیری در تمام عرصه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌السلام علی مردای در خطبه‌های نماز جمعه در حسینیه این شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و ترس از خدا اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی بر تمام اعمال انسان‌ها ناظر بوده و در روز قیامت آن را حساب می‌کند.

وی با بیان اینکه انسان‌های مومن تنها با حاکمیت عقل بر وجود خود و اطاعت از دستورات خداوند به سعادت دنیا و آخرت می‌رسند، افزود: کنترل هواهای نفسانی، غلبه بر شیطان نفس، توجه نکردن به لذت‌های کاذب و پرهیز از اصرار بر اشتباهات مسیر رسیدن انسان به سعادت دنیا و آخرت را هموار می‌کند.

خطیب جمعه بیجار عدم تصمیم‌گیری هنگام عصبانیت را از مهم‌ترین ویژگی‌های مومنان واقعی دانست و بیان کرد: کنترل خشم و بردباری از دیگر ویژگی‌های انسان‌های مومن و بهترین راه برای رسیدن به تقرب الهی است.

مرادی برخودداری مسلمانان از تصمیم‌گیری‌های عجولانه تاکید و تصریح کرد: در زمینه‌هایی که تصمیم‌گیری‌ها منجر به سوءتفاهم و ایجاد شبه و اختلاف می‌شود، قانون بهترین ملاک تصمیم‌گیری در تمای عرصه‌ها است.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه امروز بیجار ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به ملت ایران اظهار کرد: دفاع مقدس یادآور حماسه‌سازانی است که با غیرت دینی ابهت غرب و شرق را در هم شکستند.

امام جمعه بیجار بر تبیین فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس برای جوانان تأکید کرد و گفت: تبیین ارزش‌های دوران دفاع مقدس در جامعه موجب حفظ آرمان‌ها و اهداف این انقلاب و نظام در برابر توطئه‌های دشمنان می‌شود.

وی بر تلاش بیش از پیش مسئولان و دستگاه‌های مربوطه بر برنامه‌ریزی‌های منسجم برای انتقال ارزش‌ها و حماسه آفرینی‌های دفاع مقدس به نسل آینده جامعه تأکید کرد و افزود: انتقال واقعیت‌های این دوران موجب بی‌اثر شدن هجمه‌های نرم دشمنان می‌شود.

مرادی در ادامه به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با فرماندهان سپاه و اشاره به خصوصیات سپاهیان اشاره کرد و گفت: ولایت مداری، بصریت  و استقامت در حفظ ارزش‌ها از ویژگی‌های بارز پاسداران و بسیجیان است.

خطیب جمعه بیجار خاطرنشان کرد: جهت‌دهی به آرمان‌ها و بصیرت بخشی مهم‌ترین رسالت و ویژگی‌ پاسداران، بسیجیان و نیروهای دلسوز و پیرو خط ولایت است.

وی بر آگاه‌سازی تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان از شیطنت‌ها و دسیسه‌های استکبار تأکید کرد و گفت: گسترش فقر، جنگ افروزی و نابودی اعتقادات مذهبی مسلمانان مهم‌ترین هدف دشمنان است.

وی تصریح کرد: آگاهی‌بخشی و ارتقا سطح بصیرت جامعه به ویژه جوانان موجب ناامیدی کامل دشمنان در دستیابی به اهداف شومشان خواهد شد.

وی ملت ایران را آزادترین و مستقل‌ترین ملت جهان خواند و گفت: ملت ایران در سایه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، سرلوحه قرار دادن آرمان‌های امام راحل و حرکت در مسیر اهداف شهدا در تمامی عرصه‌های جهانی پیروز و سربلند خواهد بود.

حجت‌الاسلام مرادی در پایان به نزدیک شدن بازگشایی مدارس و آمادگی خانواده‌ها و دانش‌آموزان برای آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: امانتداری، انتقال ارزش‌های انقلابی، تلاش در راستای ارتقاء‌ سطح علمی و دینی دانش‌آموزان از بهترین خصوصیات معلم نمونه در نظام‌های اسلامی است.

انتهای پیام/79015/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول