به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی فرجامی اظهار داشت: روزانه نزدیک به دو هزار تماس با ستاد فرماندهی سازمان آتشنشانی برقرار میشود که از این میزان نزدیک به 1800 مورد مزاحمت تلفنی است.
فرجامی افزود: تماسهای مکرر برخی شهروندان با این سامانه در مواردی امکان امدادرسانی به موقع و حضور فوری ماموران عملیاتی به حوادث را مختل خواهد کرد.
این مسئول با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در این خصوص توسط رسانهها و شهروندان، خاطرنشان کرد: اطلاعرسانی و فرهنگسازی در این زمینه و جلوگیری از گسترش این تماسها، به ارتقای فرهنگ ایمنی در شهر خواهد انجامید.
وی با هشدار به شهروندانی که برای ستاد ایجاد مزاحمت کرده و با تماسهای پیاپی مانع امدادرسانی به موقع میشوند، تاکید کرد: تمامی شمارههای تماسگیرندگان در سیستمهای ستاد فرماندهی ثبت میشود و به زودی عملیات پیگیریهای قانونی این تماسها توسط سازمان آغاز خواهد شد.
فرجامی سلب اعتماد از شمارههای مزاحم را از عوارض نامطلوب این تماسها دانست و بیان داشت: شماره این تماسگیرندگان به مرور و در اثر تکرار در لیست سیاه سازمان قرار میگیرد که این امر سبب خواهد شد، اعتماد اپراتورها به شماره تماس گیرنده سلب شود.
مدیرعامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی ادامه داد: بر این اساس در صورت بروز حادثه واقعی برای این تماسگیرندگان، ستاد دستوری مبنی بر مراجعه ماموران به صحنه صادر نخواهد کرد و این امر آسیبهای سنگینی به فرد یا افراد خاطی وارد میکند.
فرجامی در پایان ضمن تاکید مجدد بر ضرورت رعایت اصول تماس با ارگانهای امدادی، از شهروندان خواست نسبت به فرهنگسازی در این زمینه، سازمان آتشنشانی کرج را یاری دهند.
انتهای پیام/2302/ی/ف4004