اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل تسنن ارومیه:

ایران برای دفاع از مواضع قانونی خود ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند

امام جمعه اهل تسنن ارومیه با توجه به سفر رئیس جمهور به نیویورک در روزهای آینده، گفت: دفاع مقدس به خوبی نشان داد که ایران اسلامی هرگز برای دفاع از مواضع قانونی خود ذره‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد.

ایران برای دفاع از مواضع قانونی خود ذره‌ای عقب‌نشینی نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ماموستا عبدالقادر بیضاوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: اتحاد مسلمانان رکن اصلی پیروزی آنان در نبردهای داخلی و خارجی است.

وی بر لزوم رعایت اتحاد و انسجام ملی شیعه و سنی در دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب تأکید کرد و افزود: اگر تاکنون دشمن نتوانسته ذره‌ای از خاک کشور را به یغما برده و آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران را از بین ببرد، در سایه همراهی و همدلی آحاد مختلف مردم بوده است.

بیضاوی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، این هفته را فرصت ارزشمندی برای نشان دادن گوشه‌ای از رشادت‌های جوانان ایرانی در طول هشت سال جنگ تحمیلی عنوان کرد و افزود: باید هر سال این مراسم با شکوه بیش‌تری نسبت به سال‌های گذشته برگزار شود تا نسل‌های بعدی نیز در جریان وقایع اتفاق افتاده و چگونگی دفاع و مبارزه جوانمردان ایرانی در مقابل متجاوزان قرار گیرند.

امام جمعه اهل تسنن ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک در هفته آینده اشاره کرد و گفت: این سفر می‌تواند فرصت خوبی برای بیان مواضع روشن و شفاف ایران در قبال حقوق قانونی خود، به ویژه در بحث انرژی هسته‌ای باشد.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور می‌تواند از این دریچه به جهانیان اعلام کند که ایران اسلامی سر جنگ با دنیا را ندارد، اما چنانچه حقوق آن نادیده گرفته شود، برای دفاع از آرمان‌های خود از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند؛ همان گونه که در طول هشت سال دفاع مقدس این موضوع را به روشنی به جهانیان ثابت کرد و دنیا را متحیر قدرت و اقتدار خود ساخت.

بیضاوی اظهار داشت: امیدواریم دنیا بر سر عقل آید و به جای زورگویی و جنگ، از سر سازش و دریچه مذاکره به حل و فصل وقایع جهانی بپردازد.

انتهای پیام/61006/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول