اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‏فقیه در گلستان:

کاش شعرای ما مثل «دعبل خزاعی» بودند

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان گفت: ای کاش شعرای ما مثل «دعبل خزاعی» بودند و مانند او در وصف اهل بیت (ع) شعر می‏‌سرودند.

کاش شعرای ما مثل «دعبل خزاعی» بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‏الله سید کاظم نورمفیدی پیش از ظهر امروز در جمع مردم در امامزاده «طیب» روستای «قرن‏آباد» گرگان اظهار داشت: «دعبل خزاعی» از جمله کسانی بود که در آن اوضاع و احوال نابسامان تا پای جان از اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع) دفاع کرد.

وی افزود: «دعبل خزاعی» در آن شرایط سخت، مردانه با زبان شعر بنی‌امیه و بنی‏‌عباس را به لجن می‏کشید. 

«دعبل خزاعی» 50 سال چوبه اعدامش را به دوش کشید 

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: «دعبل خزاعی» می‏گفت 50 سال است که چوبه اعدامم را به دوش می‏کشم.

نورمفیدی با بیان اینکه «دعبل خزاعی» عاشق امام رضا (ع) بود، تاکید کرد: شعرای اهل بیت (ع) باید او را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی سپس این سئوال را مطرح کرد: به راستی تا چه اندازه حاضریم از خودمان برای اهل بیت (ع) هزینه کنیم تا امنیت آخرتمان تامین شود؟

آن‌هایی که وعده ظهور امام زمان (عج) و ملاقات با او را می‏دهند شیاد و دروغگو هستند

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: «دعبل خزاعی» با اینکه در دوران امام رضا (ع) زندگی می‏کرد اما در اشعار خود به امام زمان (عج) اشاره می‏کرد و معتقد بود روزی امامی با نام پروردگار و با همه برکات ظهور خواهد کرد.

نورمفیدی با بیان اینکه مومنان واقعی در غیبت امام زمان (عج) در انتظار او به سر می‏برند، گفت: مومنان واقعی اعتقاد دارند روزی با ظهور امام زمان (عج) جهان از فساد و ظلم پاک و چتر عدالت وی در سراسر عالم برافراشته می‏شود.

وی تاکید کرد: آن‌هایی که وعده ظهور می‏دهند و ادعای ملاقات با امام زمان (عج) را دارند شیاد و دروغگو هستند.

مسئله ظهور مانند مسئله روز قیامت است و کسی جز ذات اقدس الهی از آن آگاهی ندارد

نماینده ولی‏فقیه در استان گلستان اضافه کرد: امام جعفر صادق (ع) فرمودند کسانی که برای ملاقات با امام زمان (عج) وقت تعیین می‏کنند دروغگو هستند و آن‌هایی که برای دیدار با او عجله می‏کنند به هلاکت می‏رسند.

نورمفیدی با بیان اینکه برای ظهور حضرت ولی‏عصر (عج) و ملاقات با او باید تسلیم امر پروردگار باشیم، اظهار داشت: مسئله ظهور آن حضرت مانند مسئله روز قیامت است و کسی جز ذات اقدس الهی از آن آگاهی ندارد.

وی ادامه داد: چه لزومی دارد که بدانیم آخرت چه زمانی فرا می‏رسد؟ مهم این است که توشه‏ای برای آخرت خود برداریم.    

انتهای پیام/83003/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول