اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

جریان سوریه جنگ بین کفر و اسلام است

یکی از مراجع تقلید قم گفت: جریان سوریه جنگ بین اسلام و کفر است زیرا آنهایی که نسبت به اسلام کینه دارند مانند صهیونیست‌ها، اروپا، انگلیس، فرانسه و در راس آن شیطان بزرگ آمریکا به جنگ با اسلام آمده‌اند.

جریان سوریه جنگ بین کفر و اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با مسئولان شجره صالحین، فرماندهان نواحی سپاه و مسئولان تعلیم و تربیت سپاه اظهار کرد: هجرت با مسافرت تفاوت دارد و هجرت با هدف خاصی صورت می‌گیرد و پیامبر اکرم(ص) نیز با هدف تثبیت اسلام و تشیع به هجرت پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: سیدالشهدا(ع) با روش مبارزاتی جهاد به ترویج فرهنگ اسلام در زمان خود پرداخت و این درس بزرگ را برای امت‌های اسلام به یادگار گذاشت.

این مرجع تقلید با اشاره به هجرت امام رضا(ع) گفت: این هجرت از هجرت‌های دیگر مهم‌تر است و درس‌های فراوانی برای عموم مسلمانان به همراه دارد.

وی عنوان داشت: پیش از آل‌بویه شیعه و اهل تسنن در سختی‌های فراوانی به سر می‌بردند ولی در دوران آل‌بویه شیعه از فرصت استفاده کرد و علمایی مانند شیخ صدوق، سید مرتضی و کلینی به تألیفات ارزشمند پرداختند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: شیخ صدوق 300 کتاب تألیف کرده ولی در حمله مغول بسیاری از کتاب‌های وی از بین رفت.

وی عنوان داشت: امام رضا(ع) در قالب هجرت فرهنگی از مدینه به توس هجرت کرد و با این هجرت به تقویت تشیع پرداخت.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: مأمون امام رضا(ع) را وادار به هجرت از مدینه به توس کرد و این امام بزرگوار این نقشه و حیله را به عنوان تهدید به فرصت تبدیل کرد.

وی یادآور شد: مأمون علمای زرتشتی و مسیحی را در مجالسی جمع می‌کرد و با وی به بحث و تبادل نظر می‌پرداخت تا جایگاه وی را تنزل بخشد ولی لحظه به لحظه بر عظمت این امام بزرگوار افزوده می‌شد.

آیت الله نوری‌ همدانی عنوان داشت: پیشوای هشتم شیعیان در جلسات مختلف حضوری فعال داشت و حقانیت شیعیان و اسلام ناب را بر همگان اثبات می‌کرد.

وی با اشاره به اهمیت فرهنگ و جهاد گفت: این شاخصه‌ها دو بازو برای نگهداری اسلام هستند، بنابراین باید به اندازه‌ای در زمینه فرهنگی ممتاز باشیم که بتوانیم با فرهنگ خود در برابر دشمنان کینه‌توز ایستادگی کنیم.

این مرجع تقلید عنوان داشت: فرهنگ و جهاد زمینه‌ساز پیشرفت است و امام خمینی(ره) با فرهنگ و جهاد قیام کرد و این انقلاب را به وجود آورد که زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است.

وی خاطرنشان کرد: شیخ صدوق در کتاب اخبارالرضا به علل و عوامل شهادت امام رضا(ع) پرداخته و دلیل شهادت وی را تبیین سخن حق عنوان کرده است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه جریان سوریه و مخالفان آن جریان ساده‌ای نیست، گفت: این جریان بین اسلام و کفر است زیرا آنهایی که نسبت به اسلام کینه دارند مانند صهیونیست‌ها، اروپا، انگلیس، فرانسه و در رأس آن شیطان بزرگ آمریکا به جنگ با اسلام آمده‌اند.

وی یادآور شد: کفر، نفاق و صهیونیست بهانه‌هایی به وجود می‌آورند و می‌خواهند به سوریه غلبه کنند، زیرا این کشور در برابر صهیونیست‌ها مقاومت دارد و آنها می‌خواهند جبهه مقاومت را بگیرند.

انتهای پیام/78003/ع40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول